۶۲ سازمان حقوقی عربی خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدند

۶۲ سازمان و انجمن حقوقی عربی خواستار همبستگی انسانی در زمان شیوع کرونا و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، توقف جنگ و رفع محاصره یمن و تقدیم کمک‌های انسانی به ملت فلسطین شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه «المسیره»، ۶۲ مرکز، ائتلاف، سازمان حقوق بشری و جمعیت و امثال آن بیانیه‌ای مشترک برای همبستگی انسانی در زمان شیوع کرونا امضا کردند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به دیدگاه انسان دوستانه و همبستگی و کرامت انسانی و مسئولیت‌های انسانی و اخلاقی که داریم و به دور از هر گونه گرایش و وابستگی سیاسی در سایه شیوع ویروس کرونا در جهان و ضرورت مبارزه با آن خواستار اجرایی شدن موارد زیر هستیم:

اول: از سازمان ملل درخواست می‌شود ضمن ارائه کمک‌های پزشکی و کار در راستای رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا، در جهت تأمین تجهیزات پزشکی برای ملت ایران تلاش کند.

دوم: از سازمان ملل، شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا خواسته می‌شود با ارائه کمک‌های انسانی در راستای توقف جنگ و محاصره یمن و برقراری صلح با گفت‌وگوی یمنی-یمنی تلاش کنند.

سوم: از سازمان ملل و شورای همکاری خلیج فارس درخواست می‌شود کمک‌های انسانی پزشکی و مالی به ملت فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه و اردوگاه‌های فلسطینی ارائه دهند.

چهارم: شورای همکاری خلیج فارس و الجزائر کمک‌های انسانی پزشکی و مالی به کشور‌های عربی نیازمند مانند مصر، اردن، تونس، لبنان و ... داشته باشد.

پنجم: سازمان بهداشت جهانی به هماهنگی و وحدت میان کشور‌ها برای تولید هر چه سریعتر واکسن کرونا شدت دهد و از آن‌ها تعهد بگیرد این واکسن رایگان توزیع شود.

ششم: سازمان ملل در راستای بستن تمام مراکز بیولوژیک و میکروبی دارای اهداف نظامی و خصمانه تلاش کند.

هفتم: کمیته‌های سازمان ملل و فعالان سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی‌ها و امثال آن‌ها تهدید کنونی را به فرصت تبدیل کنند.

هشتم: دولت‌ها تمام بازداشتی‌های اندیشه را آزاد کنند، در مقدمه آن‌ها اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر هستند.

نهم: تمام سازمان‌ها و فعالان حقوق بشری در جهان در تلاش‌های داوطلبانه به دولت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنند.

این سازمان‌های حقوقی در بیانیه خود از تمامی کادر پزشکی که در سراسر جهان برای حفظ امنیت و سلامت مردم جان خود را به خطر انداخته‌اند، تمامی کشور‌های که کمک‌های دارویی و پزشکی به سایر کشور‌ها ارسال کرده اند و سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل تشکر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۴:۱۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
بنظر من حالا که تحریمها را بر نمیدارند ایران باید بمب اتم رابسازد تا امریکا انقدر زور نگوید
آخرین اخبار