اتمام پروژه ۶۸۰ کیلومتری فیبرنوری در سنندج

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، از اتمام پروژه ۶۸۰ کیلومتری فیبرنوری در استان کردستان در سال ۹۸ و آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ کلیومتر فیبر روستایی خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فردین سعیدی، مدیرکل ارتباطات استان کردستان، با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۹۸، گفت: تأمین اینترنت پرسرعت بی سیم در ۲۲۱ روستا، ارتقای پوشش تلفن همراه به ۳G در ۶۰ روستا با ارتقای ۳۶ سایت و اجرای پروژه احداث ۱۲۰ سایت تلفن همراه روستایی ۴G با ۲۱ سایت راه اندازی شده، تعدادی از پروژه‌های بهره برداری شده در سال ۹۸ است.

او اتمام ۶۸۰ کیلومتر فیبرنوری (پروژه نور ۲)، آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی جهت دسترسی به اینترنت پهن باند در روستا‌های استان کردستان را از دیگر اقدامات انجام شده از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.

سعیدی به اجرای برنامه‌های حوزه اشتغال در بخش ICT از ابتدای سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: با همکاری دانشکده پست و مخابرات ایران ۷۰ دوره آموزش مهارتی در راستای اجرای برنامه‌های طرح تکاپو با حضور ۹۲۶ نفر در قالب ۱۲ هزارو ۶۹۶ نفر ساعت در زمینه‌های کارآفرینی، برنامه نویسی، تولید اپلیکیشن، گیم و انیمیشن، تولید محتوا و تجارت الکترونیک توسط نهاد‌های فعال در رسته ICT برگزار شده است.

او افزود: در همین زمینه از ابتدای سال ۹۸، ۱۰۸ نفر به صورت مستقیم در نهاد‌های رسته ICT در قالب ۳۰ تیم جدید در سطح استان کردستان مشغول به کار شده اند که در مجموع این اقدامات مبلغ ۷۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی حوزه ICT استان در طرح تکاپو سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به برخی اقدامات دیگر نیز در زمینه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و راه اندازی دستگاه‌های خودپرداز (ATM) اشاره کرد و گفت: در زمینه دفاتر پیشخوان خدمات دولت بیش از ۱۴۶ درخواست در حوزه‌های مختلف در سال ۹۸ رسیدگی شده و ۸۵۷ شکایت ثبتی در سامانه ۱۹۵ در حوزه‌های مختلف ارتباطات در میانگین زمان رسیدگی سه روز کاری انجام شده است.

او افزود: تاکنون تعداد ۴۲ دستگاه ATM از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستا‌های استان کردستان نصب و راه اندازی شده و اقدامات اولیه جهت راه اندازی ۴۷ دستگاه دیگر نیز انجام شده که تا چند ماه آینده در روستا‌های این استان نصب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار