مصرف میوه به چاقی می‌انجامد؟

متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف بیش از اندازه میوه نیز می‌تواند باعث چاقی در افراد شود، گفت: با توجه به اینکه میوه‌ها نیز قند دارند با مصرف بیش از حد آن‌ها پروسه تبدیل قند به چربی در بدن آغاز می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به عمده دغدغه مردم در ایام نوروز مبنی بر افزایش وزن، گفت: رعایت تعادل در مصرف هر نوع خوراکی در این ایام بهترین توصیه برای جلوگیری از افزایش وزن است.

وی با بیان اینکه در ایام عید مصرف مواد غذایی به ویژه تنقلات باید صرفا در حد تعادل صورت بگیرد، افزود: استفاده از آجیل با توجه به اینکه بسیار برای بدن مفید است، اما با توجه به اینکه به شدت چرب بوده و کالری زیادی دارد باید با احتیاط صورت بگیرد.


اولیایی با تاکید بر اینکه مصرف شیرینی جات نیز در ایام عید باید با رعایت احتیاط صورت بگیرد، تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه شیرینی یکی از مواردی است که می‌تواند سلامت افراد را به خطر انداخته و برای فرد مشکل ساز شود.


این متخصص تغذیه با بیان اینکه بهترین کار در ایام عید استفاده از همه تنقلات با رعایت تعادل است، گفت: مصرف با رعایت تعادل و دوری از افراط در ایام نوروز لازم است تا افزایش ورودی انرژی به بدن رخ ندهد.


وی اگر مصرف مواد خوراکی بیش از انداره در ایام عید صورت گرفت افراد باید با انجام ورزش سعی در افزایش سوخت و ساز بدن داشته باشند، افزود: توجه به میزان مصرف غذا‌ها از نظری کیفی و کمی در ایام تعطیل سال به ویژه عید لازم است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف زیاد میوه نیز در ایایم عید می‌تواند به چاقی منجر شود، گفت: متاسفانه در این رابطه نگاه مناسبی شکل نگرفته و مردم فکر می‌کنند، چون میوه مفید است باید زیاد استفاده کنند و در نهایت نیز به چاقی آن‌ها منجر نمی‌شود.

اولیایی ادامه داد: هر واحد میوه یعنی یک عدد میوه متوسط که ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم وزن دارد می‌تواند حاوی ۱۵ گرم قند باشد از این رو با مصرف آن گویا ۶ الی ۷ حبه قند وارد بدن می‌شود بنابراین با مصرف میوه زیاد گویا تعداد زیادی قند وارد بدن می‌شود که پس از آن پروسه ذخیره قند و تبدیل آن به چربی در بدن رخ می‌دهد.


این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف روزی ۳ تا ۵ واحد میوه توصیه می‌شود، گفت: رعایت تعادل در مصرف میوه نیز توصیه می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار