اقامت ۱۱ بیمار کرونایی در نقاهتگاه قزوین

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت ۱۰۰ تخت آماده خدمت رسانی به این بیماران است و در حال حاضر ۱۱ بیمار در آنجا دوران نقاهت خود را سپری می کنند.

سهیل سلطانی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان  گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، با اشاره به خدمات نقاهتگاه بیماران کرونایی قزوین گفت: این نقاهتگاه واقع در  محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برای بیمارانی در نظر گرفته شده است که بعد از ترخیص از بیمارستان شرایط نگهداری در منزل را ندارند.

سلطانی این را هم گفت که ۲۰ تخت هم در بیمارستان صحرایی که پشتیبان نقاهتگاه است برای مواقع ضروری پیش بینی شده است.

زهره یونسی مسوول امور پرستاری نقاهتگاه در خصوص نحوه ارائه خدمات این طور گفت: فرم ارجاع به نقاهتگاه در بیمارستان در اختیار بیماران قرار میگیرد و در صورت رضایت خانواده با آمبولانس ۱۱۵ به نقاهتگاه منتقل می شوند.

یونسی اضافه کرد: بیمارانی که در نقاهتگاه نگهداری می شوند نیازمند اکسیژن تراپی و دارو درمانی هستند.

او گفت: در نقاهتگاه  تجهیزاتی مانند اتاق احیا، ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی) و مانیتورینگ برای رصد سطح اکسیژن خون بیماران وجود دارد.

یونسی اضافه کرد: بیماران کرونایی از زمان بستری در بیمارستان تا ۱۴ روز باید تحت نظر و مراقبت باشند که بخشی از آن را در بیمارستان سپری می‌کنند و مابقی را در خانه و یا نقاهتگاه باید طی کنند.

او افزود: ۵ پرستار، ۲ اینترن، ۴ بهیار و ۷ پرستار هم به صورت داوطلب در این نقاهتگاه به بیماران خدمت می کنند.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.