۶۷ درصد روستا‌های استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به وضعیت ارتباطات مناطق محروم گفت: در حال حاضر ۶۷ درصد روستا‌های استان تحت پوشش اینترنت پهن باند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید یاسر حسن‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اینکه ارائه خدمات ارتباطی و تحقق دولت الکترونیک یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد است، گفت: در حال حاضر ۶۷ درصد روستا‌های استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است.

او بابیان اینکه جاده سمنان به مهدی‌شهر و بالعکس از ظرفیت فنّاوری ۳ جی و ۴ جی به‌واسطه نزدیکی این جاده به شهر برخوردار است، افزود: پایه و اساس جاده‌ای اصلی استان غیر از جاده حرم تا حرم بر مبنای فنّاوری ۲ جی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: در موارد خاصی مثل شهر‌هایی که از فنّاوری ۳ جی و ۴ جی برخوردار هستند و به جاده اصلی نزدیک است باعث می‌شود این مسیر نیز مجهز به فنّاوری مذکور می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه ۸۵ درصد جاده حرم تا حرم در استان دارای فنّاوری ۳ جی و ۴ جی است، یادآور شد: این جاده از ابتدای ایوانکی تا انتهای حوزه استان سمنان بعد از عباس‌آباد میامی را پوشش می‌دهد.

او اضافه کرد: مابقی جاده‌های اصلی استان سمنان تعهد پروانه‌ای برای اینترنت پهن باند سیار ندارند و فقط پوشش تلفن سیار در تمامی مسیر‌های اصلی برقرار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تأکید بر اینکه سه اپراتور در سطح استان پوشش دهی دارد و خدمات ارائه می‌کند، یادآور شد: درمجموع یک هزار و ۴۵۱ سایت تلفن همراه در سطح استان وجود دارد.

حسن‌پور گفت: از مجموع این سایت‌ها ۵۷۱ مورد ۲ جی، ۴۷۵ مورد ۳ جی و ۴۰۵ مورد ۴ جی است که بستر ارتباطات را در سطح استان فراهم می‌کنند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.