ادمین جعلی به دام پلیس فتا افتاد/کشف کالای قاچاق ۷۰ میلیاردی/بازداشت محتکر مواد ضد عفونی در کازرون

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۰ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۰ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ادمین جعلی به دام پلیس فتا افتاد

جانشین انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که با هویت جعلی، ۳ صفحه غیر اخلاقی در اینستاگرام را مدیریت می‌کرد.

سرهنگ محمد رضایی جانشین انتظامی شهرستان فسا گفت: در رصد و پایش‌های هدفمند پلیس فتا در فضای مجازی، صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفت که ضمن انتشار محتوای غیر اخلاقی، اقدام به تبلیغ و فروش تجهیزات قاچاق می‌کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی دو صفحه دیگر با آی دی‌های مختلف از آن کاربر، ادامه داد: با اقدامات فنی کارشناسان سایبری، محل سکونت متهم شناسایی که طی بازرسی از منزل وی تعداد ۱۲ گوشی و تجهیزات مرتبط قاچاق نیز کشف شد.

جانشین انتظامی فسا با بیان اینکه متهم ۲۶ ساله به دادسرا اعزام شد، افزود: آن دسته از کاربران که در پوشش شبکه‌های اجتماعی، اخلاق و عفت عمومی جامعه را هدف گرفته اند، یقین کنند که با رصد مستمر فضای مجازی توسط پلیس فتا شناسایی و با آنان قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.

بازداشت محتکر مواد ضد عفونی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف ۱۴۷ عدد محلول ضد عفونی کننده در یک مغازه خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کازرون بیان کرد: با توجه به نیاز مردم به محلول ضد عفونی کننده و سوء استفاده بعضی از افراد در این خصوص، ماموران پلیس امنیت عمومی از وجود مقادیری مواد ضد عفونی کننده احتکار شده در یک مغازه مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران این فرماندهی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۴۷ عدد محلول ضد عفونی کننده، کشف کنند.

سرهنگ عبادی نژاد با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

کشف کالای قاچاق ۷۰ میلیاردی در فارس

فرمانده انتظامی فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان رستم، محموله قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال کشف شد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان رستم به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور نورآباد – مصیری به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودرو، ۲۲ هزار عدد انواع اسباب بازی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این راستا ۲ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حبیبی تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، فرماندهی انتظامی استان فارس به منظور مبارزه بی امان با قاچاق کالا و به تبع آن رونق و جهش تولید همه تلاش خود را به کار خواهد بست.

۱۴ واحد صنفی متخلف در لارستان پلمب شد

جانشین فرماندهی انتظامی لارستان گفت: به منظور اجرای طرح پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا، ۱۴ واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شدند.

سرهنگ محمدباقر خلیفه جانشین فرماندهی انتظامی لارستان اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس به منظور پیشگیری وکاهش شیوع بیماری وانتقال ویروس کرونا از ۷۹ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

او افزود: در اجرای این طرح به ۵۱ واحد صنفی تذکر و ۱۴ واحد صنفی به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی و قوانین و مقررات به منظور پیشگیری و کاهش شیوع ویروس کرونا با دستور مقام قضایی پلمب شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحد‌های صنفی و با هدف پیشگیری و کاهش شیوع ویروس کرونا اقدامات کنترلی و نظارتی خود را بر واحد‌های صنفی تشدید خواهد کرد، از شهروندان خواست برای سلامتی خود و خانواده در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مغازه مکانیکی در آتش سوخت

آتش سوزی مغازه مکانیکی در روستای کیان آباد، با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: ظهر امروز در پی تماس مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی آتش سوزی یک مغازه مکانیکی در روستای کیان آباد، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بلافاصله پس از به صدا درآوردن زنگ اعلام حادثه، ایستگاه ۱۷ را به محل حادثه اعزام کرد.

او ادامه داد: مغازه مکانیکی، مملو از لوازم و وسایل قابل اشتعال، به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده و دود و شعله بسیار زیادی از فاصله دور نمایان بود.

عدلو افزود: آتش نشانان با حضور به موقع در محل با رعایت موارد ایمنی و تجهیز خود به دستگاه‌های تنفسی، به دو تیم عملیاتی تقسیم شدند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: گروهی برای اطمینان از عدم وجود افراد محبوس شده به جستجو در داخل مغازه مشغول شده و گروهی دیگر نیز با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، آتش سوزی را مهار و خاموش کردند.

عدلو بیان کرد: آتش نشانان توانستند به سرعت شعله‌های سرکش آتش را مهار کرده و مانع از سرایت آتش به مغازه‌های همجوار شوند.

او گفت: آتش نشانان پس از اطمینان از شعله ور نبودن مجدد و تخلیه دود از داخل مغازه، ضمن ارائه موارد ایمنی به مالک و ایمن سازی کامل محل حادثه به ماموریت خود پایان دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز افزود: علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز در حال بررسی است.

کشف ۴۸ کیلو حشیش در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۴۸ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش در بازرسی از یک پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان سپیدان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور اصلی شیراز - سپیدان، به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴۸ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار