در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعالیت پایانه‌های مسافری محدود می‌شود

مدیر کل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: فعالیت تمامی پایانه‌های حمل ونقل جاده‌ای باید محدود شود.

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه میزان تردد ها در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است، گفت: طبق دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا باید میزان رفت و آمد در تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله جاده های هوایی و ریلی محدود شود.

او اظهار کرد: امروز اقدامی از سوی شهرداری و پلیس برای بستن پایانه های مسافری صورت گرفت که کار پیگیری و هماهنگی برای بازگشایی آن به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران واگذار شد.

باقر جوان اظهار کرد: تمامی هماهنگی ها برای بازگشایی این پایانه از طریق اداره کل و استانداری انجام شده است چرا که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ ممنوعیتی برای فعالیت این اماکن ابلاغ نشده  و تنها محدودیت برای برخی از پایانه ها ارائه شده بود.

مدیر کل حمل ونقل مسافری سازمان راهداری با اشاره به اینکه جابجایی مسافران در این پایانه ها باید انجام شود، افزود: برخی از مسافران با توجه به شرایط کرونا ناگزیر هستند که به محل سکونت خود باز گردند بنابراین با بسته شدن پایانه ها و نداشتن وسیله شخصی باید این اقدامات از سوی پایانه های حمل و نقلی و مسافری انجام شود.

باقر جوان تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از مسافران در پایانه‌ها حضور دارند و ما باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا این مسافران را به محل سکونت خود بازگردانیم.

مدیر کل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: در صورتی که مسافران در استان های تهران حضور داشته باشند خود ممکن است عامل بیماری باشد.

او با اشاره به اینکه تب سنجی و ضدعفونی ناوگان ها از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در تمامی پایانه ها انجام می شد، گفت: غربالگری و پایش بیشتر مسافران باید خود از طریق اداره کل وزارت بهداشت انجام شود اما شرکت های حمل و نقل مسافری خود اقدامات برای تب سنجی را انجام می دهند و در صورت مشاهده مورد مشکوک سریعاً آن را به وزارت بهداشت ارجاع می دهند.

باقر جوان با اشاره به اینکه مسئولیت پایش و غربالگری تمامی مسافران بر عهده وزارت بهداشت است، افزود: شرکت های حمل و نقل خود اقدامات ابتدایی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همانند ضدعفونی ناوگان ها و پایانه های مسافری را انجام می دهند از جمله کنترل مسافرانی که از شهرهای دیگر آمده اند بر عهده ادارات پلیس است اما خود سازمان‌ راهداری در این زمینه ورود پیدا کرده و مدارک تمامی مسافران را برای جلوگیری از سفرهای غیر ضرور بررسی می کنند و البته در این شرایط هم کمتر مسافری اقدام به انجام سفرهای غیر ضروری می کند.

او بیان کرد: هم اکنون تمامی مدارک مسافران هم در مبادی ورودی و هم در مبادی و مقصد ها بررسی می شود و در صورتی که فردی قصد مسافرت داشته باشد اجازه سفر نخواهند داشت.

باقر جوان با بیان اینکه میزان تردد ناوگان حمل ونقل جاده ای ۸۷ درصد کاهش یافته و تنها برای مقاصد اصلی و ضروری اتوبوس سیر می کند گفت: سواری های بین شهری و ناوگان حمل ونقل جاده ای هم طبق پروتکل های بهداشتی و دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار