هشدار درباره احتمال مرگ ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا

متخصص ارشد بیماری‌های عفونی دولت آمریکا هشدار داد ممکن است قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۲۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دکتر آنتونی فائوچی، مدیر "موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی" آمریکا در گفت‌وگو با سی ان ان تخمین زد ممکن است همه گیری کرونا جان بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر را در آمریکا بگیرد.

این مطلب در شرایطی بیان می‌شود که مقامات نیویورک، نیواورلئان و دیگر شهر‌های بزرگ آمریکا هشدار داده اند تجهیزات پزشکی‌شان به زودی به اتمام خواهد رسید. 

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی "مرکز کنترل و پیشگیری بیماری" (سی دی سی) در آمریکا، از سال ۲۰۱۰ آنفلوآنزا هر سال به مرگ ۱۲ هزار تا ۶۱ هزار نفر در این کشور منجر شده است. بنابر این گزارش، شیوع آنفلوآنزا در سال‌های ۱۹۱۸-۱۹۱۹ جان ۶۷۵ هزار نفر را در آمریکا گرفت.

کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی در چند شهر بزرگ آمریکا در شرایطی تشدید شده که شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در این کشور روز شنبه از دو هزار و ۱۰۰ تن گذشت، که بیش از دو برابر میزان دو روز قبل است.

آمریکا هم اکنون بیش از ۱۲۳ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا را به ثبت رسانده، که بیشترین تعداد در بین کشور‌های جهان است. از زمانی که نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا اواخر ماه ژانویه در آمریکا تایید شد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از یک سو مخاطرات این بیماری را کم دانسته و از سوی دیگر از آمریکایی‌ها خواسته است اقداماتی برای کند کردن شیوع آن اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
چونکه بیشترشون بیمه نیستند .پول چک کردن را ندارند .
در سکوت میمیمرند
آخرین اخبار