توزیع ۲۷ هزار بسته بهداشتی و سبدکالایی در بین مددجویان اردبیلی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با یاری خیران و نیکوکاران بیش از ۲۷ هزار بسته بهداشتی و سبدکالایی برای مددجویان تهیه و با اولویت مناطق محروم در بین آنها توزیع شده است.

توزیع ۲۷ هزار بسته بهداشتی و سبدکالایی در بین مددجویان اردبیلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به توزیع بیش از ۲۷ هزار بسته بهداشتی و سبدکالایی در بین خانوار تحت حمایت، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تامین اقلام و وسایل مورد نیاز مددجویان به خصوص در مناطق محروم، با کمک‌های نیکوکاران بسته‌های بهداشتی و سبدکالایی تهیه و در بین خانوار تحت حمایت توزیع شده است.

او با اعلام اینکه خیران استان اردبیل ۴۰۰ میلیون تومان برای تهیه بسته‌های بهداشتی در بین خانوار تحت حمایت کمک کرده‌اند، بیان کرد: با تقبل این مبلغ، ۲۰ هزار و ۵۷۰ بسته بهداشتی در بین مددجویان توزیع شد تا خانوار در معرض آسیب و یا مناطق محروم که دسترسی کمتری به امکانات دارند از این بسته‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۳۳۰۰ سبدکالا نیز توسط نیکوکاران استان اردبیل به منظور تامین نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت تهیه شده است، افزود: خیران بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای تهیه و توزیع سبدهای کالایی کمک کرده‌اند که این اقلام نیز با اولویت مناطق محروم در بین مددجویان توزیع شده است.

دشتی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون تومان برای تامین اقلام ضروری بهداشتی و درمانی مددجویان با توجه به شیوع ویروس کرونا توسط این نهاد تخصیص یافته است، گفت: ۷۵۰۰ خانوار با اولویت خانواده‌های دارای بیماری خاص، صعب‌العلاج، زمین‌گیر، سرطانی، زنان باردار و شیرده و سالمندان با سرانه ۴۰ هزار تومان، از این امر بهره‌مند شده‌اند.

او با بیان اینکه ۱۱۵ مددکار از طریق تماس تلفنی و آموزش‌های از راه دور به خانوار تحت حمایت توصیه‌های لازم بهداشتی را در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه کرده‌اند، افزود: خدمات کمیته امداد استان اردبیل به صورت غیرحضوری صورت می‌پذیرد تا بیش از پیش بتوانیم به حفظ سلامتی خانوار تحت حمایت کمک کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که رسیدگی به مشکلات درمانی، دارویی و بهداشتی آنها از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد محسوب می‌شود، بیان کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، امدادگران و مددکاران کمیته امداد استان اردبیل تلاش کردند ضمن ارتقای شاخص‌های بهداشتی، توصیه‌های لازم را نیز به مددجویان ارائه کنند.

دشتی با اشاره به همت والای مددجویان اردبیلی در تامین ماسک و اقلام بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی با تغییر کاربری طرح‌های تولید پوشاک به تولید ماسک، تلاش بسیاری را برای تامین این امر مهم به کار گرفته‌اند.

او با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل برای کمک به روند کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا، اقدام به تولید ماسک‌های بهداشتی یک‌بار مصرف کرده‌اند، افزود: کارگاه‌های تولید ماسک کمیته امداد استان اردبیل همچنان فعال هستند و به تامین ماسک و سایر لوازم ضروری و بهداشتی آحاد مختلف جامعه کمک می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل به کمک ۱۰ میلیون تومانی یکی از نیکوکاران اردبیلی در قالب قربانی برای دفع بلای بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در این شرایط حساس، مشارکت مردم در کارهای خیرخواهانه موجب دفع بلا، گرفتاری و کاهش بلایای طبیعی از جامعه خواهد شد.

دشتی با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رفع مشکلات خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر هستیم، اعلام کرد: خیران از طریق کد آنی‌پرداخت #۱*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند برسانند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.