رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح کرد؛

آخرین آمار از جانباختگان پرسنل ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل ابتلا به کرونا

علیخانی از آخرین آمار جانباختگان کارکنان حمل و نقل عمومی به دلیل کرونا در تهران خبر داد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با تاکید بر این نکته که با وجود خطرات ناشی از ویروس کرونا کارکنان ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان در حال خدمات رسانی به مردم هستند، گفت: بر اساس آمار بدست‌ آماده تا این لحظه در بخش ناوگان تاکسیرانی شهر تهران تعداد ۳۵ راننده مشکوک و یا مبتلا به کرونا ویروس بودند که از این تعداد متاسفانه ۴ راننده جان خود را از دست دادند که به تفکیک می‌توان گفت یکی از جانباختگان راننده تاکسی فرودگاه امام خمینی، یکی دیگر از آن‌ها راننده تاکسی فرودگاه مهرآباد و دو تن دیگر از فوت شدگان از رانندگان تاکسی خطوط داخل شهری بودند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در بخش اتوبوسرانی تا ساعت ۱۲ تاریخ نهم فروردین ماه، ۱۱ تن از رانندگان، ۲ تن از پرسنل فنی و ۱۸ تن از کارکنان بخش اداری-مالی و پشتیبانی به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد متاسفانه دو تن از رانندگان جان خود را از دست دادند. (یکی از جانباختگان راننده سامانه خط ۲ و دیگری راننده خط ۴)

علیخانی ادامه داد: در بخش مترو تا تاریخ هشتم فروردین ماه تعداد ۳۰ نفر از پرسنل مترو (پرسنل، پلیس مترو و پیمانکار) کرونا مثبت تشخیص داده شدند که به تفکیک خطوط، ۹نفر از مبتلایان در خط ۱ (۳۰درصد)، ۶ نفر از خط ۲ (۲۰درصد)، ۶نفر از خط ۳ (۲۰درصد)، ۱ نفر خط ۴ (۳ درصد)، ۵ نفر خط ۵ (۱۷درصد)، ۱ نفر خط ۷ (۳درصد) و در کالج نیز ۲ نفر (۷ درصد) بودند.

او ادامه داد: از تعداد ۳۰ مبتلا خطوط مترو تعداد ۲۶ نفر آن‌ها از پرسنل (۸۰ درصد)، ۳نفر پلیس مترو (۱۰ درصد) و یک نفر دیگر از پیمانکاران (۳درصد) بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: به طور حتم تعطیل کردن مطلق ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کنونی که بخشی از خدمات و مراکز در شهر مشغول کار هستند اقدام درستی نیست و اصرار برخی از افراد به تعطیلی مطلق ناوگان حمل و نقل اصرار به جایی نیست، زیرا تا زمانی که در این شهر ادارات باز باشد و مردم به واسطه شغل خود مجبور به تردد باشند نیاز به ناوگان حمل و نقل عمومی امری اجتناب ناپذیر است.

علیخانی ادامه داد: در این شرایط باید به موضوع ضدعفونی کردن و خود مراقبتی بیشتر اهمیت داده شود و تجربیات نشان می‌دهد که در برخی از کشور‌های درگیر این ویروس به مسافران حمل و نقل عمومی بدون داشتن ماسک اجازه ورود نمی‌دهند.

او ادامه داد: باید از تجربه دیگر کشور‌ها استفاده کرد و با فاصله گذاری بین افراد در مکان‌های عمومی و ناوگان حمل و نقل زنجیره انتقال کرونا ویروس را قطع کرد، زیرا تمام افراد جامعه وسیله شخصی ندارند که بخواهند با آن در محل کار خود حاضر شوند و چاره‌ای جزء استفاده کردن از ناوگان‌حمل و نقل عمومی برای مشاغل ضروری نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان پیش بینی کرد ویروس کرونا تا چه زمانی در کشور وجود دارد و بر همین اساس نمی‌توان تا دراز مدت، شهر و کشور و به خصوص خدمات را تعطیل کرد، از این رو توجه باید به سمت خود مراقبتی، نظافت عمومی، بهداشت شخصی و رعایت فاصله برای مقابله با ویروس کرونا باشد.

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش ظرفیت خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی موجب افزایش تراکم جمعیت نمی‌شود ،گفت: به طور حتم همین طور است، زیرا اگر ما بخواهیم سر فاصله رسیدن قطار به ایستگاه را به ۴۰ دقیقه افزایش دهیم مسافران تجمع می‌کنند و همین تجمع آن‌ها باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا می شود، اما می‌توانیم با به کارگیری تمهیداتی مانند فاصله گذاری و افزایش فاصله حداقل یک متری مسافران از یک دیگر زنجیره ویروس کرونا را قطع کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
افرادي كه هر روز با تعداد زيادي از مردم سر و كار دارند مثل دكترا و پليسا هر دو سه روز يكبار بايد تست كرونا بدن تا سريع شناسايي بشن و نتونن به بقيه بدن
آخرین اخبار