در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

انسداد تنها ۱۷ راه روستایی کشور در مناطق سیل زده

معاون راهداری گفت: از ۶۵۰ راه روستایی مسدود شده در مناطق سیل زده کمتر از ۱۷ راه روستایی باقی مانده است

انسداد ۱۷ راه روستایی کشور در مناطق سیل زدهرضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده گفت؛ تمامی راه های مناطق سیل زده به ویژه راه های روستایی بازگشایی شده و تنها ۱۷ راه فرعی به دلیل آنکه جریان آب قطع نشده بود هنوز مسدود باقی مانده است.

او ادامه داد: بارندگی های ۲ روز گذشته باعث شده بود دوباره جریان آب ایجاد و زمینه ساز وقوع سیل دوباره شده است.

اکبری با اشاره به اینکه از ۶۵۰ راه روستایی مسدود شده بر اثر سیل روزهای گذشته تنها ۱۷ راه روستایی باقی مانده است که بارندگی های روزهای گذشته زمینه مسدود شدن راه ها شده است گفت: با فروکش شدن آب ها این مسیرها باز می شود تنها یک راه فرعی مسدود شده در جنوب کرمان وجود دارد که با طغیان کردن آب بر روی آب نماها این محور فرعی مسدود شده البته یک راه جایگزین در این محور ایجاد کردیم تا مشکلی از لحاظ تردد به وجود نیاید.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید خبر داده است، گفت: پیش بینی های که صورت گرفته نشان می دهد که میزان بارش باران بیش از ۱۱۰ میلی متر خواهد بود که زمینه ساز وقوع سیل جدید برای برخی از شهرها خواهد شد.

اکبری بیان کرد: بسیاری از استان ها هم اکنون در حال آماده باش هستند و نیروهای راهداری هم در بسیاری از مناطق حضور دارند تا در صورت بروز سیل یا بارندگی های شدید اقدامات لازم را انجام دهند.

او افزود: سازمان هواشناسی ظرف مدت امروز و فردا وقوع سیل و بارندگی  را پیش بینی کرده و  بارش بین ۷۰ تا ۱۱۰ میلی متر را احتمال داده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد:در استان های فارس، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر و شمال خراسان احتمال وقوع سیل وجود دارد.

اکبری یاد آور شد: استان هایی مانند هرمزگان، لرستان و شهرهای اطراف مانند کرمان بارش شدید باران و برف گزارش شده است. جنوب شهر کرمان هرمزگان، خوزستان و سیستان بلوچستان هم احتمال وقوع سیل بیشتر است.

اکبری افزود: تمامی نیروهای راهداری در هفته های گذشته اقدامات لازم جهت بازسازی تمام راه ها از جمله راه های روستایی را انجام داده اند و هم اکنون هیچ مشکلی از لحاظ مسدود بودن راه ها و یا مسیرهای فرعی و اصلی وجود ندارد.

معاون راهداری بیان کرد: تمامی تیم ها و نیروهای راهداری با تمام قوا در شرایط خاص کرونایی کشور در جاده ها آماده باش هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار