امداد رسانی به بیش از ۱۴۰ نفر گرفتار در سیل روز گذشته استان خراسان جنوبی

همزمان با آغاز سال جدید بارش رحمت الهی نیز در خراسان جنوبی شدت گرفته و باعث وقوع سیلاب در برخی مناطق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، استان خراسان جنوبی همزمان با آغازین روز‌های سال جدید باران‌های سیل آسایی را تجربه کرده که از شب گذشته و با تشدید بارش‌ها مردم استان شاهد جاری شدن دوباره سیل در منطقه بودند و به دلیل جاری شدن سیل تعدادی در میان سیلاب گرفتار شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این باره اظهار داشت: با توجه به تقویت سامانه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بالا آمدن سطح آب در بسیاری از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بوده‌ایم که به همین واسطه به ۱۴۱ نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی شدند.

سید ابوالحسن میرجلیلی بیان کرد: ۹ خودرو گرفتار در سیلاب نیز امدادرسانی شدند و در شهرستان‌های قاین، فردوس، طبس، بشرویه و سرایان آبگرفتگی معابر را شاهد بودیم.

او از قطع برق ۴ روستا خبر داد و گفت: به دلیل شدت بارندگی محور بشرویه به طبس نیز مسدود و سد نهرین طبس نیز در آستانه سرریز شدن است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۸ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح چهارشنبه در حالت آماده‌باش و خدمت‌رسانی هستند تاکید کرد: مردم از سفر‌های غیر ضرور جدا خودداری کنند.

میرجلیلی افزود: ابلاغیه‌های لازم در زمینه آماده‌باش‌ها به فرمانداران ۱۱ شهرستان استان نیز ارسال شده که در مدت باقی‌مانده تمامی نقاط سیل‌خیز مورد کنترل قرار گیرد.

او یادآور شد: سامانه بارشی هفته گذشته نیز در خراسان جنوبی فعال و میزان بارش باران در برخی نقاط استان به بیش از ۵۰ میلی‌متر رسید.

ادامه بارندگی تا سه شنبه در استان

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه سامانه بارشی از روز شنبه وارد استان شده و اوج فعالیت آن روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه است گفت: این بارش‌ها سبب جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد.

علیرضا خندان‌رو بیان کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی، وضعیت جوی استان امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه گاهی با وزش باد و رگبار شدید، رعد و برق و برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: در ۲۴ ساعت آینده در مناطق کوهپایه‌ای و مستعد بارش تگرگ و برف، در ارتفاعات تشکیل مه و در مناطق سردسیر و مرتفع در شمال شرق استان احتمال بارش پراکنده برف قابل پیش‌بینی است.

بازگشایی محور‌های مسدود شده

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی نیز با بیان اینک محور‌های طبس بشرویه، طبس اصفهان و راه روستایی خرو که بر اثر سیلاب مسدود شدند بازگشایی شد اظهار داشت: تردد در این محور‌ها با محدودیت مواجه است که رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.

اسدالله جلال‌زاده تصریح کرد: شدت بارندگی‌ها در استان وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیر‌ها را در پی دارد، اما بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده محور مسدود در استان نبوده و تنها در چند محور به علت طغیان رودخانه محدودیت ترافیکی انجام شده است.

او یادآور شد: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه گویای ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از آخرین وضعیت ترافیک و جوی استان جویا شوند.

امدادرسانی به ۴۷۵ حادثه‌دیده در استان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی نیز گفت: ۴۷۵ حادثه دیده از ابتدای سال تا روز یازدهم فروردین امدادرسانی شدند.

محمد رحیم شهریاری با اشاره به اینکه ۴۹ تیم عملیاتی با توجه به شرایط جوی آماده باش هستند گفت: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۵۶ مورد حادثه در خراسان‌جنوبی به وقوع پیوسته که از این تعداد ۱۵ مورد حوادث جاده‌ای، یک مورد ریزش آوار، ۳۰ مورد سیل و آبگرفتگی، ۶ مورد شهری و ۴ مورد نیز حادثه کوهستان بوده است.

او گفت: مجموع کل تیم‌های عملیاتی اعزام شده به این حوادث نیز ۸۶ تیم و نیرو‌های عملیاتی اعزام شده ۱۸۸ نفر بوده است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۷ دستگاه آمبولانس و ۲۲ خودروی امدادی در این حوادث به کارگیری شدند تصریح کرد: ۱۹۶ نیروی امدادی هلال احمر در قالب ۴۹ تیم عملیاتی در راستای امداد رسانی به حوادث احتمالی ناشی از سیلاب نیز در حالت آماده باش کامل به‌سر می‌برند.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.