سامانه سجام پذیرای گزارش های مردمی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: شهروندان نقش مهمی در برنامه های مبارزه و غلبه بر کرونا دارند و باید مسئولان امر را در اجرای برنامه های ستاد یاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: شهروندان از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه(سجام)، می توانند هرگونه تخلف و جرمی را که باعث شیوع بیماری کرونا می شود از طریق آدرس sajam.scpd.ir ثبت و جهت بررسی و رسیدگی متولیان امر، گزارش کنند.

او افزود: گرانفروشی، احتکار و تخلف در توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیرمجاز و هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی از مواردی است که شهروندان می توانند گزارش نمایند تا توسط مراجع قانونی رسیدگی شود.

این مقام قضایی بیان کرد: برای رسیدگی دقیق و به هنگام، ضروری است آدرس دقیق محل وقوع تخلف، شامل استان، شهرستان، منطقه یا محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه و هر مشخصه دیگری که موجب دستیابی سریع به محل مورد نظر می شود در ابتدای گزارش درج شود و همچنین موضوع گزارش نیز به صورت موردی و دقیق ذکر شده باشد و از ارسال گزارش به صورت مبهم یا کلی اجتناب شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اعلام این مطلب که در این سامانه، هویت شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده بانان پیشگیری و دست اندرکاران پیگیری گزارش ها کاملا محرمانه است، تصریح کرد: همه آحاد جامعه باید با مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی مسئولین امر را در مدیریت و غلبه بر ویروس کرونا یاری کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.