لزوم توجه به نیاز مخاطب در برنامه‌های فرهنگی رسانه ملی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: قالب و محتوای برنامه‌های فرهنگی رسانه ملی باید متناسب با نیاز‌های مخاطبان باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نخستین جلسه مشورتی شورای برنامه ریزی و ساماندهی برنامه فرهنگی و مذهبی صداوسیما در تبریز گفت: قالب و محتوای برنامه‌های فرهنگی رسانه ملی باید متناسب با نیاز‌های مخاطبان باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  با بیان اینکه ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید محور برنامه‌های فرهنگی در رسانه ملی باشد افزود: کارشناسان حوزه و دانشگاه با هماهنگی بیشتر و بهتر با تهیه کنندگان گروه معارف و فرهنگ صداوسیما محتوا‌های تولیدی را متناسب با نیاز‌های جامعه سازماندهی کنند.

او گفت: دغدغه‌های جامعه اسلامی داشتن خط مشی درست در مقابل شبهات دینی و فرهنگی است و قشر جوان جامعه امروز برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در سبک زندگی ایرانی و اسلامی به محتوا‌هایی جدید با بیانی دقیق و پرمغز نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در استان نیازسنجی افکار عمومی را یکی از اصول مهم در برنامه سازی رسانه ملی عنوان کرد و گفت: در پاسخ گویی به نیاز‌های مخاطبان برنامه سازان شبکه استانی سهند علاوه بر افکار سنجی درست از ظرفیت‌های منحصر به فرد اساتید حوزه علیمه تبریز و قم و اساتید دانشگاه‌های استان بیش از پیش استفاده کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رسانه ملی در استان‌های مرزی وظایف سنگین تری دارد گفت: موقعیت خاص جفرافیایی آذربایجان شرقی و همسایگی با کشور‌های مختلف ضرورت توجه به شکل و محتوای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را بیشتر کرده است از این رو رسالت رادیو برون مرزی برای تولید محتوا‌های به روز برای پاسخ گویی به شبهات بسیار مهم است.

در این جلسه که تعدادی از روحانیون و مدیران صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی حضور داشتند اعضای جلسه به بیان نکته نظرات پیرامون موضوع نشست پرداختند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.