فعالان اقتصادی سمنان ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی اهدا کردند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: فعالان اقتصادی این استان با محوریت این اتاق، ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات و اقلام پزشکی به بیمارستان‌های استان برای مبارزه با ویروس کرونا اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: دستگاه اکسیژن ساز، چهار عدد دستگاه تنفس مصنوعی، یک عدد دستگاه الکتروشوک و ملزوماتی همانند ماسک ۹۵ N، گان، محافظ صورت، دستکش‌های لاتکس و جراحی از جمله ملزومات اهدایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان به چهار بیمارستان مختص بیماران کرونایی این استان است.

او یادآور شد: تاکنون، ۲ محموله اهدایی ملزومات و تجهیرات پزشکی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای مقابله با ویروس کرونا به شبکه درمان استان سمنان اهدا شد.

جمعه ای با اشاره به مساعدت و همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در تامین تجهیزات پزشکی و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: این اقدام بر اساس راهبرد اتاق ایران در ایفای نقش مسوولیت اجتماعی فعالان بخش خصوصی صورت گرفته است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: بخش خصوصی با ایجاد پویش اجتماعی نفس در سراسر کشور توانسته است نقشی مهم در این مساله اجتماعی ایفا کند.

او با اشاره به نیازسنجی ملزومات بیمارستان‌های مختص بیماران کرونایی و اعلام آن به اتاق بازرگانی استان سمنان، بیان کرد: با توجه به اهمیت تجهیزات و اقلام پزشکی برای بهبود حال مبتلایان به ویروس کرونا، این اقلام از سوی فعالان اقتصادی استان با محوریت این اتاق فراهم شد.

جمعه‌ای یادآور شد: در مراحل بعدی سعی بر این است که دستگاه ونتیلاتور سیار برای شبکه درمان استان سمنان فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: این اتاق برای راه‌اندازی نقاهتگاه‌های بهبودیافتگان کرونا در نقاط مختلف استان به ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام آمادگی کرد.

او فعالان عرصه اقتصادی سمنان از جمله تشکل‌های خصوصی را پیشرو در شکست کرونا برشمرد و افزود: واحد‌های تولیدی مختلفی در استان برای در اختیار قرار دادن مکان‌هایی به منظور راه اندازی نقاهتگاه‌های بهبودیافتگان کرونا اعلام آمادگی کردند.

جمعه‌ای ادامه داد: در سمنان محل نمایشگاه دائمی، ۲ سوله از سوی یک واحد تولیدی در گرمسار، و در شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز بخش خصوصی در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ابرازداشت: ریشه‌کنی ویروس کرونا در کشور و استان سمنان نیازمند مشارکت مردمی است و شهروندان با حس مسئولیت پذیری و نوع دوستی در خانه‌ها بمانند.

او یادآور شد: با وجود مشکلات، اما بخش خصوصی و فعالان اقتصادی سمنان باور دارند اکنون تلاش‌ها باید در راستای کم کردن دامنه بحران کرونا در این استان باشد.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور قرار دارد.

واحد‌های تولیدی لوازم بهداشتی استان سمنان به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و برخی از این واحد‌ها نیز خطوط تولید را متناسب با لوازم مورد نیاز برای مبارزه با کرونا تغییر دادند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشور‌ها به این ویروس مبتلا شدند و صد‌ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار