کسب درآمد در منزل، شگرد جدید کلاهبرداران سایبری

رییس پلیس فتا فارس از درج آگهی‌هایی مبنی بر کسب درآمد در منزل از سوی کلاهبرداران سایبری و دریافت مبالغی از شهروندان در این روزها، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ حشمت سلیمانی رییس پلیس فتا فارس اظهار کرد: با توجه به حضور خانواده‌ها در منازل در این روزها، کلاهبرداران سایبری با شگرد کار در منزل قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

او ادامه داد: آگهی‌هایی تحت عنوان کار در منزل، کسب درآمد در منزل و در خانه میلیونر شوید از روش‌هایی است که کلاهبرداران سایبری با درج این آگهی‌ها در برخی از سایت‌های کاریابی و یا سایت‌های آگهی محور از شهروندان مبالغی را هرچند اندک به عنوان ثبت نام و ارسال مواد اولیه، دریافت و پس از واریز پول از طرف قربانی به حساب کلاهبرداران، دیگر پاسخگوی تماس‌ها و پیام‌های آن‌ها نمی‌شوند.

رییس پلیس فتا استان فارس افزود: مبلغ کلاهبرداری‌ها در این روش گاهاً مبالغ پایینی از قبیل ۲۰، ۴۰ و ۵۰ هزار تومان می‌باشد که اغلب با توجه به اینکه مبلغ اندکی می‌باشد، مالباخته‌ها هیچ رغبتی برای صرف هزینه پیگیری قضایی و شکایت ندارند و این امر باعث می‌شود کلاهبرداران به دلیل نداشتن شاکی خصوصی همچنان به کار خود ادامه دهند.

سرهنگ سلیمانی گفت: شهروندان گرامی هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و از پرداخت هرگونه وجه به حساب افراد ناشناس خودداری کنند.

او از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار