دومین مرکز تشخیص کرونای خوزستان در دزفول به بهره برداری رسید

دومین مرکز آزمایشگاهی تشخیص بیماری کرونا ویروس خوزستان در بیمارستان بزرگ دزفول بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یوسف پریدار رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: یکی از اقدامات اساسی برای کاهش شیوع و کنترل ویروس کرونا راه انداری آزمایشگاه است که این اقدام در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شد برای تسریع در تشخیص بیماری، دومین آزمایشگاه استان در دانشگاه علوم پزشکی دزفول راه اندازی شود.

او افزود: یکی از ارکان اصلی تشخیص و کنترل بیماری با راه اندازی این آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی دزفول فعال خواهد شد و تمام تجهیزات لازم برای آزمایشگاه تامین شده است و از نظر کیت کمبودی نداریم.

پریدار بیان داشت: این مرکز مرکز توان انجام ۲۰۰ آزمایش در روز را دارد و هرچه تست‌های بیشتری انجام شود دقت کار پایین می‌آید، ولی در هر شیفت کاری هشت ساعته در این آزمایشگاه می‌توان ۲۰ آزمایش با کیفیت بالا انجام داد و زمان تشخیص بیماری کرونا یا کووید ۱۹ در آزمایشگاه دزفول 5 روز خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: به طور متوسط از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هفت نفر در روز در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شده و چهار تا پنج نفر ترخیص شده است و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با پشتیبانی ادارات و نیرو‌های مسلح در تلاش هستند که شیب ابتلا به بیماری بهبود یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون مشکل خاصی برای کادر درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی نداشته‌ایم البته موارد جزئی از بیماری در کادر درمان مشاهده شده که مشکل خاصی نداشته و بهبود یافته‌اند و به طور معمول ۱۰ تا ۲۰ درصد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان را بیماران اورژانسی تشکیل می‌دهند که امور آن‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار