سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

۸۱ درصد جان باختگان بر اثر کرونا دارای بیماری زمینه‌ای بودند

فرهاد ابول نژادیان گفت: ۸۱ درصد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، بیماری‌های زمینه‌ای بودند و ۱۹ درصد آن‌ها بیماری نداشتند.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تشریح وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: میانگین سنی مبتلایان ۵۲ سال و میانگین سنی فوت شدگان حدود ۶۲ سال است، ضمن اینکه ۹۵ درصد مبتلایان ساکن مناطق شهری و ۵ درصد ساکن روستا هستند.

او اظهار داشت: بیشترین میزان فراوانی مبتلایان در استان با ۳۹ درصد، مربوط به زنان خانه دار است، اگرچه ۱۴ درصد افراد دارای شغل آزاد، ۱۰ درصد کارمند، ۱۰ درصد بازنشسته و کادر بهداشت و درمان، ۵ درصد اعضای مبتلا به ویروس کرونا را تشکیل می‌دهند.

ابول نژادیان تعداد فوت شدگان بر اثر ابتلا به این ویروس در استان خوزستان را تا امروز ۱۲ فروردین را ۸۵ نفر عنوان و تصریح کرد:  ۸۱ درصد از آن‌ها دارای بیماری زمینه مانند؛ قلبی عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان و... بودند و ۱۹ درصد از آن‌ها دارای هیچگونه بیماری نبوده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: بهترین و موثرترین راه برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا ویروس، رعایت بهداشت فردی و عمومی و همچنین خودداری از تردد‌ها و سفر‌های غیرضروری است، لذا در صورتیکه شهروندان موارد مذکور را رعایت کنند، ابتلا به این ویروس کاهش یافته و بزودی شاهد ریشه کنی و مهار آن خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار