دادستان عمومی و انقلاب کردستان:

کمک کنندگان به اختفای فراریان زندان سقز مجازات می‌شوند

جباری گفت:افرادی که تعمدا در ادامه روند فرار به زندانیان متواری از زندان سقز کمک کنند از منظر قانونی مجرم شناخته شده و با اشد مجازات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت: این کمک خواه در تامین وسیله و یا محل اختفای زندانیان باشد تفاوتی نمی‌کند و جرم محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۱۹ تن از زندانیان متواری زندان سقز به ندامتگاه بازگشته‌اند که ۱۱ نفر از این افراد خود معرف هستند، تاکید کرد: در صورتی که زندانیان با رغبت و تمایل خود برگردند در خصوص مجازات جرم جدیدی که مرتکب شده‌اند برابر مقرارت، بزه ارتکابی جدید مشمول رافت اسلامی و تخفیفات قانونی و در خصوص جرم قبلی هم شامل بخشنامه اخیر عفو زندانیان خواهند شد.

جباری یادآور شد: پیرو دستور رییس قوه قضاییه و تاکید رییس کل دادگستری کردستان بررسی علل و عوامل فرار این زندانیان از ندامتگاه سقز در حال بررسی است و در این ارتباط نیز تعدادی از عوامل زندان از سوی مرجع قضایی (سازمان قضایی نیرو‌های مسلح) بازداشت شده‌اند.

رییس قوه قضاییه پیشتر گفته بود: لازم است پیگیری‌های همە جانبە‌ای در خصوص چگونگی فرار زندانیان سقز صورت بگیرد و با هر نوع قصور از جانب هر کسی برخورد قانونی شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.