پیام معاون سواد آموزی قم به مناسبت روز طبیعت؛

سیزده فروردین در خانه می‌مانیم

حجت الاسلام قاسمی نیا عنوان کرد:روز طبیعت با ماندن درخانه از داغ عزیزان و هم نوعان جلوگیری می‌شود و هم دل نازک طبیعت را داغدار نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در پیام حجت الاسلام قاسمی نیا معاون سواد آموزی استان قم به مناسبت ۱۳ فروردین روز طبیعت آمده است: با آمدن میهمان ناخوانده و نامیمونی به نام کرونا ویروس از آخرین روز‌های بهمن ماه و نخستین روز‌های اسفندماه سال ۱۳۹۸که بدون گذرنامه و هرگونه ویزا یی تاکنون مرز‌های حدود۲۰۰کشور را درنوردیده و هم چنان یکه تازی می‌کند؟!

نوروز امسال یا همان روز سیزدهم فروردین از تمام سال های دهه های اخیر متفاوت است.


مردم عزیز و دوست داشتنی ایران قهرمان که همواره با طبیعت ومحیط زیست مهربان و یاور هستند، اما امسال برای حضور در دامن سبز، زیبا و فرح بخش طبیعت باهدف تلاش برای قطع زنجیره شیوع ویروس منحوس کرونا وشکستن غرور او؛ درخانه می‌مانند، چون عاشق هم هستیم و طبیعت را با  همراهی پدر؛ مادر؛ فرزندان؛ خواهران، برادران وهمسر و دوستان وبزرگان خود می‌خواهیم!


تفریح وتفرج؛ با شادی و صمیمیت، و خاطرات شیرین مانا می‌شود و آن هم بدون عزیزان و دوستانمان ممکن نیست!


روز سیزدهم نوروز سال ۱۳۹۹ به جای نشستن در کنار رودخانه‌ها و آبشار‌ها و زیرسایه درختان وحضور در جنگل‌ها، دشت ودمن، کو ه‌ها و صحرا‌ها و فضا‌های سبزوبوستان ها، چون می‌خواهیم روز‌های سال جدید و نوروز و روز سیزده سال ۴۰۰ رابا اعضای خانواده  و رفیقان در کنار هم در طبیعت باشیم درخانه می‌مانیم!


طبیعت رنگارنگ و زیبایی‌های آن با انسان ها رنگ، نگه می‌دارند! و در سیزدهم نوروز سال۹۹ با ماندن درخانه از رسیدن داغ عزیزان وهم نوعان جلوگیری می‌شود ودل نازک طبیعت را داغدار نمی‌کنیم!


پس! ماهم می‌توانیم در زمره مدافعین ومحافظین سلامت وبهداشت باشیم! تا  ویروس منحوس را بر زمین بزنیم و بینی اورا برخاک بمالیم! وجلو طغیانش رابگیریم! ولبخندبرلبان بشریت نقش بندد! وبگوییم:سبحان الله!


معروف است که هرسال روز سیزدهم نوروز به دل طبیعت می‌رویم، اما روز سیزدهم نوروز امسال باماندن درخانه؛ طبیعت صادق را دل تنگ خودمی سازیم تا ازخداوند نابودی و رفع و دفع ویروس شوم را بخواهیم و دعا کنیم هموم وغموم از ما دور شود.

طبیعت را به دل‌ها وخانه‌های خود دعوت کنیم و برای کسب شادی ونشاط وسعادت وسلامت باهم دست به دعا و توسل و توکل به خداوند متعال وحضرات معصومین علیهم السلام دراز می‌کنیم و خالصانه و خاضعانه در روزها و شب‌های ماه شعبان برای ورود به ماه میهمانی خداوندتضرع والتجا می‌جوییم! و سلامتی وتندرستی همگان را با وساطت بندگان صالح و طبیعت سالم؛ از خداوند مهربان وقادرمتعال درخواست داریم! تا با فضل واحسان ورحمت وکرم خداوند؛ دوباره گشایش و زندگی نو با آسایش و آرامش به ما برگردد!


الهنا عاملنا بفضلک ولاتعاملنا بعدلک یاکریم!
یاغیاث المستغیثین!
وانت القادر علی کشف مامنیت به ودفع ماوقعت فیه!

درخانه می مانیم!و با لطف و یاری خداوندوباهمت واراده مردم کرونا را شکست می دهیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار