حیات وحش سمنان در آتش‌سوزی مراتع تلفاتی نداشت

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به آتش‌سوزی در ۴۳ هکتار از عرصه‌های مرتعی در سال گذشته، گفت: حیات وحش از آتش‌سوزی در این عرصه‌ها آسیبی ندید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر عبدوس، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: ۴۳ هکتار و ۴۶۰ متر مربع از عرصه‌های تحت پوشش محیط زیست استان سمنان طی ۱۰ فقره آتش‌سوزی از بین رفت و اگر سرعت عمل و تلاش محیط بانان نبود، ممکن بود وسعت آتش‌سوزی بیش از این باشد.

او افزود: از مجموع ۱۰ مورد آتش سوزی در مناطق تحت پوشش محیط زیست استان سمنان چهار مورد آتش سوزی به وسعت چهار هکتار و ۶۰ متر مربع در شاهرود و ۶ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی شهرستان مهدیشهر رخ داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان تصریح کرد: با توجه به بارندگی خوب در سال ۹۸ تراکم گیاهان علفی، یکساله و چندساله در شهرستان مهدیشهر به صورت چشمگیری افزایش یافت و به همین میزان خطر آتش‌سوزی نیز دوچندان شد.

عبدوس ابراز داشت: ۲ مورد آتش‌سوزی به وسعت حدود ۲۸ هکتار در خارج از حوزه استحفاظی محیط زیست استان سمنان رخ داد که که ماموران یگان حفاظت استان در مهار آتش به استان همجوار کمک کردند.

او اظهار کرد: عامل بیش از ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت پوشش حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته سهل‌انگاری و عامل انسانی بود و آگاه‌سازی و مشارکت مردمی لازمه حفظ محیط‌زیست به عنوان میراث گرانبها و ثروت خدادادی است.

۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان وجود دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه‌های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه‌های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می‌کنند.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار