بیش از ۶۸ هزار نفر در کاشان آموزش‌های اولیه ایمنی را فرا گرفتند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت:سال گذشته ۶۸ هزار و ۸۹۱ نفر در شهرستان کاشان آموزش‌های اولیه ایمنی، آتش‌نشانی، پیشگیری از سوانح و حوادث و نحوه استفاده از کپسول‌های اطفای حریق را فرا گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدمسعود چایچی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اظهار کرد: آتش‌نشانان کاشانی در ۶۵۴ مورد آتش‌سوزی اماکن مسکونی، خودرو و کاربری‌های تولیدی و کارگاهی از مهم‌ترین موارد عملیاتی اطفای حریق آتش‌نشانان بود و افروختن آتش به صورت عمدی و اتصالی سیستم برق اماکن و کاربری‌ها از مهم‌ترین عوامل بروز این حادثه‌ها بوده است.

او با اشاره به کاهش حوادث در سال ۹۸ نسبت به سال پیش از آن عنوان کرد: نیرو‌های عملیاتی در یک‌هزار و ۸۵۷ فقره حادثه دیگر نیز حضور یافتند که بیشترین آمار به ترتیب شامل امداد در تصادف‌های خودرویی، نشست زمین و آب افتادگی، رفع خطر آسانسور و بالابر، رفع خطر حیوانات موذی (مار و عقرب) و انتقال حیوانات خانگی محبوسی (گربه و سگ) بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اضافه کرد: سال گذشته شاهد کاهش ۵۱ درصدی سیلاب و آب افتادگی، ۳۴ درصدی برق‌گرفتگی، ۳۳ درصد نجات شخص و رهاسازی اعضای بدن، ۳۲ درصد نشست زمین، ۳۰ درصد سقوط در چاه و گودال، ۲۸ درصد آسانسور و بالابر و ۲۵ درصدی غرق‌شدگی نسبت به سال ۹۷ بودیم.

چایچی ادامه داد: سال گذشته ۶۸ هزار و ۸۹۱ نفر در شهرستان کاشان آموزش‌های اولیه ایمنی، آتش‌نشانی، پیشگیری از سوانح و حوادث و نحوه استفاده از کپسول‌های اطفای حریق را فرا گرفتند.

او خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۱۷۵ نفر در دوره مهدکودک و پیش دبستانی، ۳۲ هزار و ۴۸۱ نفر دوره اول ابتدایی، ۲۰ هزار و ۹۳۲ نفر در دوره دوم متوسطه، ۳۰۱ نفر دانشجو، یک‌هزار و ۶۵۷ نفر از کارمندان و کارگران اداره‌ها و نهادها، ۱۰۶ نفر از والدین دانش‌آموزان، ۳۲۵ نفر از کانون‌های فرهنگی و مذهبی ۳۵ نفر از خانه‌های تاریخی و هتل‌ها، ۵۰ نفر از نیرو‌های مسلح، ۱۲۵ نفر از پایگاه‌های بسیج، پنج هزار و ۲۵۰ نفر آموزش محلی و شهروندی، سه‌هزار و ۱۰ نفر در مرکز‌های تفریحی، ۲۴۰ نفر از اصناف و بازاریان و ۲۰۴ نفر در قالب طرح هر شهروند یک آتش‌نشان آموزش دیدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزود: مربیان آموزشی این سازمان با حضور مستمر در این مرکز‌ها آموزش‌های لازم را در زمینه اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها، علت‌های بروز حوادث و سوانح، شیوه ارتباط با سازمان، چگونگی مقابله با آتش‌سوزی در لحظه‌های اولیه و نحوه استفاده از خاموش کننده‌های دستی برای آتش‌سوزی‌های ناشی از مواد جامد، مایع و گاز را آموزش دادند.

چایچی با تاکید بر اهمیت ضرورت ارائه مستمر آموزش‌های ضمن خدمت برای آتش‌نشانان اظهار کرد: در این راستا تعداد ۲۰ دوره تخصصی و عمومی برابر ۱۴ هزار و ۳۶۱ نفر- ساعت آموزش سال گذشته برای نیرو‌های این سازمان با هدف به‌روز رسانی و آمادگی آن‌ها برنامه‌ریزی و برگزار شد.

او یادآور شد: فراخوان عمومی طرح "هر شهروند، یک آتش‌نشان" این سازمان برای اقشار مختلف شهروندان در ۲ سال گذشته به اجرا درآمده و علاقه‌مندان می‌توانند با فرستادن مشخصات خود شامل نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، شغل و شماره تماس به سامانه پیامکی با شماره ۱۰۰۰۰۰۱۲۵۰۰۰، مشارکت خود را در این طرح اعلام کنند تا برنامه‌ریزی‌های آموزشی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار