‌تمدید تعطیلی اصناف غیرضروری اصفهان تا ۲۰ فروردین‌ماه

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت:تعطیلی اصناف غیرضروری اصفهان تا بیستم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به شرایط متفاوت استان‌ها در خصوص گستردگی ویروس کرونا، اظهار کرد: در استانداری اصفهان و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، وضعیت کسب و کار‌ها در شرایط کنونی را بررسی و آنالیز می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم از ۲۰ یا ۱۶ فروردین‌ماه بتوانیم برخی از کسب و کار‌ها را به چرخه فعالیت برگردانیم.

او افزود: در صورتی که کسب و کار‌ها به چرخه فعالیت در بازار بازگردند، موظف هستند بر اساس پروتکل‌های بهداشتی جدید مراجع بهداشتی و درمانی کشور فعالیت کنند، اما در حال حاضر هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و تعطیلی اصناف غیرضروری تا بیستم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی واحد‌های صنفی در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بازارها، تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر مطالبات اصناف هستیم و با بانک مرکزی برای حل مشکل اقساط برداشت شده از حساب اصناف مذاکره کرده‌ایم، همچنین تخصیص وام‌های کم بهره و بخشودگی‌های مالیاتی برای واحد‌های صنفی را نیز پیگیری می‌کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: امیدواریم با تسهیلات دولت و مساعدت مردم، واحد‌های صنفی قادر به ایستادن مجدد روی پای خودشان شوند و به چرخه فعالیت‌های اقتصادی بازگردند، ما نیز به عنوان نماینده اصناف مطالبات مورد نظر واحد‌های صنفی را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهیم کرد.

او با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص ارائه تسهیلات به کسب و کار‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای جبران آسیب اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: هنوز جزئیاتی از این تسهیلات به اتاق اصناف اصفهان اعلام نشده است و مقرر شده برای استفاده از این تسهیلات دستورالعمل‌هایی تدوین شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف یک حلقه یا زنجیره است، خاطر نشان کرد: برخی از کسب و کار‌ها درآمدشان در ایام عید بیش از فعالیت آن‌ها در طول یک سال است، زیرا بسیاری از خرید‌های بازار فصلی و مقطعی است. در حال حاضر به صورت زنجیره‌وار همه اصناف دچار ضرر و زیان شده‌اند.

جهانگیری افزود: با بررسی دقیق میزان خسارت‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی بازار در پی شیوع ویروس کرونا، اصناف را بر اساس میزان آسیب‌های مالی‌شان اولویت بندی کرده‌ایم و لیست آن‌ها برای استانداری اصفهان ارسال شده است، بر این اساس صنوفی همچون رستوران‌ها، کفش‌فروشان و پوشاک فروشان به عنوان سرلیست اعلام شده‌اند.

او اضافه کرد: منتظریم تا پس از پایان اپیدمی کرونا در کشور، دستورالعمل‌های اجرایی ارائه تسهیلات به اصناف به پیوست لیست اتاق اصناف ابلاغ شود و بتوانیم آسیب مالی کسب و کار‌ها را تا حدودی جبران کنیم.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی محمدی
۰۹:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام:

مغازه بازیهای رایانه ای دارم دوماهه که بعلت شیوع کرونا مغازه تعطیله وام دارم وبدهی باید چکار کنم.
به موقعه مالیات وحق عضویت اتحادیه رو پرداخت میکنم
حالا با بدهی ووام پول اب برق تلفن چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد شهریاری
۲۱:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام خدمت همه میخواستم بدونم ما چایخانه داران که این همه هزینه چک وام بیمه هم که نداریم لاعقل یک تاریخ مشخص کنید برای شروع کار ما یا یک کمکی به ما بکنید بخدا قسط ۱۵۰ هزار تومنی من عقب افتاده هر دقیقه هم پیامش میاد باید چیکار کنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ail
۲۳:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
باسلام اخبار گفته تا۲۳فروردین تعطیله ماهم جزتعطیلیها هستیم ولی کارفرما به ما گفته باید بیاید سرکار اگر نریم اخراج میکنه ماهم بخاطره اوضاعه اقتصادی بدمون میریم،چرا هیچ نهادی یا دولتی پیگیر نیست یا کمک نمیکنه بخدا ماهم انسانیم جونه زنو بچمونو دوست داریم لطفا پیگیری کنید یا حداقل کمکه ما کارگران باشید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
تکلیف ما که فقط درامدی بجز شغل ازاد نداریم ‌وبیمه هم نیستیم
چی میشه که پس اندازهم خورده شده
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تکلیف ما لوازم التحریری ها چیه؟ ما کلی چک دست مردم داریم چه خاکی بریزیم سرمان، یک ماه کار نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۳:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
باعرض سلام با توجه به ویروسی که امده کارگاهام تعطیل میشن کارفرما به ما گفته از ۱۶فروردین باید به کار باشیم؟واسه پیگیری چیکار باید بکنیم
آخرین اخبار