آخرین اقدامات خراسان‌شمالی برای مهار کرونا ویروس

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی از آخرین اقدامات استان برای مهار کردن ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ولی الله حیاتی با بیان اینکه تعداد نقاط کنترلی در استان ۲۱ نقطه می‌باشد، گفت: تعداد نیرو‌های مستقر در نقاط کنترلی ۸۸۲ نفر می‌باشند که این افراد در ۳ شیفت مشغول فعالیت هستند.

حیاتی افزود: ۲۹ واحد صنفی متخلف که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی صنوف غیرضروری را رعایت نکرده بودند، پلمب شدند.

او ادامه داد: یکی از مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس استان منع تردد خودرو‌ها با هدف اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌باشد که رانندگان متخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه و خودروی آنان توقیف می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ راننده متخلف جریمه و ۳ دستگاه خودرو توقیف و یا دستور توقیف آن صادر شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی مطرح کرد: تعداد افراد غربالگری شده در سراسر استان ۷۰۶ هزار و ۷۲۲ نفر می‌باشد و بیماران تب دار در پست‌های غربالگری یک نفر بوده است.

او اشاره داشت: از ورود ۳۲۵ و خروج ۲۷۶ دستگاه خودرو جلوگیری شده است و هزار و ۸۱۰ دستگاه خودرو به کمربندی‌ها هدایت شدند و در مجموع تعداد خودرو‌های ورودی به استان ۶ هزار و ۴۴۱ دستگاه می‌باشد که نسبت به روز گذشته ۲۲ درصد و نسبت به سال قبل ۷۷ درصد کاهش یافته است.

حیاتی همچنین از خروج ۶ هزار و ۶۲۱ خودرو در ۲۴ ساعت گذشته از استان خبر داد که نسبت به روز قبل ۲۰ درصد و نسبت به سال قبل ۷۴ درصد کاهش یافته است و در ادامه افزود: وضعیت مصرف بنزین استان ۲۴۲ هزار لیتر بود که نسبت به روز گذشته ۴۹ درصد کاهش و نسبت به سال قبل ۶۷ درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی افزود: ۸۸۴ مورد بازدید از اصناف و مراکز خدماتی در ۲۴ ساعت گذشته صورت گرفته است که این بازدید‌ها منجر به ۳۲۲ مورد تذکر، ۲۹ مورد اخطار کتبی و ۳۲ مورد اخذ تعهد کتبی شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.