۱۶۹ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع ۲۵۶ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۱۲ مورد جدید در چهاردهمین روز از فروردین ماه شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  به تفکیک پراکنش جغرافیایی بیماران پرداخت و گفت : ۳ بیمار مرد در بویراحمد، ۲ مرد بیمار در باشت، ۱ مرد بیمار در چرام و ۶ بیمار در شهرستان دنا که ۵ مورد زن و یک مورد مرد بود، شناسایی شده است.

او با بیان اینکه آمار ۵ بیمار نیز جزء آمار استان‌های همجوار بود،افزود: از این تعداد ۳ بیمار که از ساکنین شهرستان بهمئی بوده اند پس از مراجعه به بهبهان، تحت آزمایش کرونا قرار گرفته و پس از اعلام نتیجه جزو آمار استان خوزستان محسوب می‌شدند.

یزدانپناه بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام گرفته با وزارت بهداشت آمار این ۵ بیمار نیز به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منتقل و مجموع آمار مبتلایان استان با ۱۲ مورد جدید به ۱۶۹‪ بیمار رسیده است.

او ادامه داد: در هفته‌های اول نتیجه ۱۲ درصد نمونه‌های ارسال شده مثبت اعلام شد که خوشبختانه با بیماریابی فعال، فاصله گذاری اجتماعی و همراهی مردم توانستیم آمار مبتلایان را به ۵ درصد کاهش دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۲ موردجدید مبتلا به کرونا از افرادی بودند که با خوشه‌های قبلی در ارتباط بوده و به بیماری دچار شده اند.

او اضافه کرد: تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول نمایند، زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می‌توانند ناقل باشند.

 یزدانپناه در پایان گفت: از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه ۴۰۳۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.