اختصاص یک میلیارد ریال برای مقابله با ابتلای کودکان کار به کروناویروس/مراکز بهزیستی تحت کنترل و مراقبت است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیراز با بیان اینکه مراکز بهزیستی تحت کنترل و مراقبت است، گفت: هیچ گونه مورد مشکوک از ابتلا به ویروس کرونا در مراکز تحت نظارت بهزیستی رویت نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی ابراهیمی گفت: مراکز تحت پوشش این اداره، از ابتدای شیوع کروناویروس، تحت مراقبت جدی‌تر قرار گرفته و اکنون شرایط تحت کنترل است.

او با بیان اینکه مدیریت جهادی و تلاش همه جانبه همکاران در مراکز بهزیستی به صورت شبانه روزی ادامه دارد، اقدامات بهزیستی شیراز در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹ را تشریح و خاطرنشان کرد: از نخستین روزهای شیوع این بیماری با برگزاری جلسات متعدد با موضوع تمهیدات لازم اندیشیده و اجرایی شده است.

رئیس اداره بهزیستی شیراز اعتبار تخصیص یافته ویژه در حوزه توانبخشی را حدود ۷۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در مجموع بیست و دو مرکز شبانه روزی در سطح شهرستان شیراز وجود دارد که بیش از ۱۸۷۰ نفر در آنها نگهداری می شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه مورد مشکوک از ابتلا به ویروس کرونا در مراکز تحت نظارت بهزیستی رویت نشده است، گفت: گندزدایی و ضدعفونی مداوم در مراکز و مجتمع های تحت نظر بهزیستی نظیر سرای سالمندان، مراکز کاهش آسیب گذری، شلترها و اماکن اجتماع معتادین از ابتدای شیوع ویروس علی رغم مواجهه با کمبود مواد ضدعفونی کننده در دستور کار این مراکز قرار گرفت.

او، الزام به نظافت و شستشوی سطوح مراکز عمومی، لغو کلیه ملاقات­ها، الزام به عدم پذیرش موارد جدید در کلیه مراکز مگر در موارد خاص، ضرورت ضدعفونی و رعایت نکات بهداشتی کلیه پرسنل مراکز را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد.

مدیر بهزیستی شیراز گفت: در مجموع ۲۰۰ نفر در سیزده مرکز شبانه روزی(شلتر) و در ۴۲ مرکز اقامتی میان مدت(کمپ) وجود دارد که خوشبختانه با اقدامات موثر و رعایت نکات بهداشتی علی رغم آسیب پذیری این قشر، با غربالگری و اهدای لوازم بهداشتی کلیه معتادین که به صورت روزانه و شبانه وارد این مراکز می­شوند خوشبختانه مورد مشکوک ابتلا به کرونا در این مراکز نیز گزارش نشده است.

ابراهیمی در ادامه گفت: بازدید از مراکز تحت نظارت توسط کارشناسان جهت اطمینان از رعایت دستورالعمل­‌ها و بخشنامه‌­های مذکور و ارائه آموزش­‌های لازم به رابطین مراکز و مجتمع ها برای ارسال فایل­‌های آموزشی اقدام شده است.

او از مهمترین اقدامات انجام شده توسط بهزیستی را فعال کردن و افزایش ساعات پاسخگویی مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از کرونا دانست و گفت: این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم عزیز استان است.

مدیر بهزیستی شیراز همچنین از تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان ویژه مقابله با ابتلای کودکان کار به کروناویروس خبر داد و گفت: این اعتبار با همکاری مراکز ساماندهی کودکان کار و اورژانس اجتماعی، برای تهیه بسته‌های بهداشتی و آموزش کودکان، تخصیص یافته است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار