۱۲ هزار میلیارد تومان به اقشار ضعیف خوزستان اختصاص می‌یابد

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان به مدد جویان با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیر اقتصادی آن خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با بیان اینکه این کمیته فشار اقتصادی روی برخی از مددجویان استان خوزستان را به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اصناف پیش بین یم کرد گفت: جمعا ۱۲ میلیارد تومان به اقشار ضعیف اختصاص می‌یابد که ۱۰ میلیارد تومان آن از محل کمک‌های نیکوکاران و ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات دفتر مرکزی در نظر گرفته شده است.

او افزود: کسب و کار برخی از بانوان کار آفرین نیز پس از شیوع کرونا دچار افت شد و مشاغل برخی از آنان که برای تولید مواد شوینده، ماسک و پوشاک بیمارستان‌ها مناسب بود به این سمت سوق داده شد.

موصلی بیان کرد: جمعا ۱۲۰ بانوی کار آفرین در این زمینه با هماهنگی مجموعه شبکه‌های بهداشت و ستاد کرونا استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان اظهار داشت: طی ۵ سال اخیر ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار وارد حوزه کسب و کار‌های کوچک شدند. برخی از زنان به دلیل فوت همسر یا متارکه و زندانی بودن سرپرست خانوار این مسئولیت را بر عهده گرفتند.

این مقام مسئول همچنین از تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای ۳۱ هزار خانواده مددجو خبر داد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.