غربالگری حدود ۹۰ درصد جمعیت استان قزوین

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت:۹۰ درصد از مردم استان در طرح ملی غربالگری کرونا مورد سنجش قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار  گفت: اجرای طرح ملی غربالگری سلامت در کمک به شناسایی بیماران و قرنطینه آن‌ها کمک قابل توجهی کرده است و در همین زمینه حدود ۹۰ درصد جمعیت استان غربالگری شده اند.

فرخزاد افزود: همکاری شهروندان استان قزوین برای مهار و شکست کرونا بسیار خوب است که از جمله آن باید حضور مردم در روز طبیعت (۱۳ فروردین) در خانه و پرهیز از مسافرت در ایام نوروز اشاره کرد که لازم است این رویه تداوم یابد.

او اضافه کرد: تردد در مسیر‌های ارتباطی استان در نوروز ۹۹ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته که نشانگر همراهی خوب مردم با ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا است.

معاون امور عمرانی استاندار گفت: همکاری خوب اصناف در قزوین و کشور با دولت و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز در کاهش سیر کرونا در میهن اسلامی موثر بوده است.

فرخزاد با بیان اینکه از ظرفیت شهرداری‌ها برای مقابله با ویروس کرونا به خوبی استفاده شده است، گفت: در همین خصوص عملیات شبانه روزی گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های شهر‌های استان را شاهد هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار افزود: امکانات دستگاه‌های مختلف قزوین نیز برای مقابله با کرونا بسیج شده اند و همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان دارند که لازم است این رویه همچنان تداوم داشته باشد.

فرخزاد با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در طرح فاصله گذاری اجتماعی از جمله در زمینه تعطیلی اصناف غیرضرور، مدارس و همچنین دورکاری در ادارات و حضور یک سومی کارمندان تا ۲۰ فروردین، افزود: تصمیم گیری در خصوص تمدید این شرایط و یا هر تصمیم جدید بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست، ولی امیدوارم با همراهی و رعایت مردم، هرچه زودتر به شرایط عادی بازگردیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.