فرماندار قم:

تجهیزات بهداشتی نانوایی‌های قم تامین شود

فرماندار قم گفت: عملکرد اتحادیه نانوایی‌های استان در توزیع و تامین ماسک ضعیف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرتضی حیدری،فرماندار قم دیروز در جلسه ستاد بسیج ملی مبارزه با کرونا، با بیان اینکه تجهیزات بهداشتی نانوایی استان تامین شود، گفت: عملکرد اتحادیه نانوایی‌های استان در توزیع و تامین ماسک ضعیف است و درصورتی‌که این اتحادیه توانایی لازم را نداشته باشد باید از ظرفیت داروخانه‌های استان بهره ببریم.

او اضافه کرد: ۱۲ هزار ماسک تاکنون در نانوایان استان توزیع‌شده که فقط نیاز ۵ روز آن‌ها را برطرف می‌کند.

حیدری عنوان کرد: نانوایی‌های استان باید طبق پروتکلی که استان تدوین کرده فعالیت کنند، اما درصورتی‌که ماسک به آن‌ها تحویل داده نشده باشد نباید توقع بیجایی از آن‌ها داشته باشیم.

قرماندار قم افزود: از مجموع ۹۰۰ نانوایی پروانه دار استان قم ۶۰۰ واحد در شهر قم فعال هستند که فقط در بین ۴۰۰ واحد ماسک و اقلام بهداشتی توزیع‌شده است.

او تاکیدکرد: باید از ظرفیت تمام دستگاه‌های خدمات رسان استان برای شناسایی و ترغیب افرادی که هنوز مورد غربال‌گری قرار نگرفته‌اند، استفاده شود.

فرماندار قم افزود: بیمه‌های تامین اجتماعی، سلامت و قرارگاه مردمی باید نسبت به ترغیب افراد باقی‌مانده‌ای که هنوز در سامانه سلامت ثبت‌نام نکرده‌اند، برنامه‌ریزی کنند.

او ادامه داد: بخش زیادی از افراد ثبت‌نام نکرده در سامانه سلامت را اقشار ضعیف جامعه تشکیل داده و در ارائه بسته‌های بهداشتی به آن‌ها به‌صورت حضوری نسبت به ثبت‌نام آن‌ها در این سامانه باید اقدام شود.

حیدری تصریح کرد: ۱۱۰۰ مسجد در استان قم وجود دارد که این پایگاه‌های مهم نیز می‌توانند نسبت به شناسایی افراد ثبت‌نام نکرده در سامانه سلامت نقش مهمی را ایفا کند.

فرماندار قم گفت: از مجموع یک‌میلیون و سیصد و هفتاد هزار تن جمعیت استان قم تاکنون فقط یک‌میلیون تن مورد غربالگری سلامت قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.