ضرورت احتیاط بیشتر در کودکان برای مقابله با کروناویروس

مراقبت های پیشگیرانه و احتیاط در کودکان برای مقابله با کرونا ویروس ضروری است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مدیرگروه سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر این مطلب گفت:  بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند، کودکان به این بیماری مبتلا نمی شوند، این در حالی است که طی روزهای اخیر تعداد زیادی از کودکان و‌نوزادان به این بیماری مبتلا شدند.

مریم پورآدینه اظهار داشت: درمان و اقدامات درمانی برای کودکان بسیار مشکل تر از بزرگسالان است ، بنابراین باید در زمینه پیشگیری از کرونا در کودکان بیشتر احتیاط کنیم.

او عنوان کرد: هر کودکی که به بیماری تب دار مبتلا می شود یا علایمی نظیر سرفه خشک ، افزایش تعداد تنفس ها ، کاهش اشتها ، خواب ناکافی و پرخاشگری دارد، باید به طور حتم به پزشک مراجعه کند .

او تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر مراکز ۱۶ ساعته در استان فعال است و در صورت نیاز می توان به این مراکز مراجعه و از خدمات مراقبین سلامت و پزشکان که به طور شبانه روزی آماده ارائه خدمات هستند، بهره مند شد.

او خاطرنشان کرد: با بروز علایم اولیه سرماخوردگی ساده و تب پایین می توان با مراجعه به پزشک و اقدامات درمانی از بیماری پیشگیری کرد و بهترین اقدام ، ماندن در خانه ، خوردن مایعات گرم و شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون و ... است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.