محور‌های ارتباطی جنوب متاثر از خسارات ۱۶۰ میلیارد تومانی سیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: سیلاب اوایل نوروز امسال در جنوب کرمان ۱۶۰ میلیارد تومان به راه‌ها و تاسیسات جاده‌ای خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: سیلاب به ۸۷ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی جنوب کرمان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده و ۵۵ آبنما، ۵ پل بزرگ از ۲ تا ۸ دهانه، ۱۸ پل از یک متر تا ۲ متر را تخریب کرده است.

او خسارت به راه و تاسیسات جاده‌ای در جنوب کرمان را ۱۶۰ میلیارد تومان دانست و افزود: خسارت سیل به جاده‌های جنوب کرمان به ویژه محور رودبار به ایرانشهر سنگین است که در هر بارندگی و جاری شدن سیلاب سبب تخریب آبنما‌های ترمیم شده می‌شود که هم اکنون با حمل و لوله گذاری در محل تخریب‌ها مسیر برای تردد موقت و امداد رسانی در کمترین زمان ممکن بازگشایی شده است.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان بیان کرد: سنگین‌ترین خسارت به حوزه راه‌های شریانی و اصلی جنوب کرمان به پل بزرگ ورودی و خروجی بزرگراه خلیج فارس در ورودی شهر کهنوج وارد شده است که با تمهیدات راهداری، راه کنار گذر در این نقطه به همت مجموعه همکاران راهداری و حمل و نقل ایجاد شده است تا با تامین اعتبار استانی و کشوری بتوانیم کار احداث مجدد این پل را با جدیت دنبال کنیم.

جمیلی با بیان اینکه حجم خسارت‌های وارد شده در این سیلاب جمع بندی و به دفتر مدیریت بحران استانداری ارسال شده است، تصریح کرد: هم اکنون دستگاه‌های راهداری در حال ترمیم آب بردگی‌های محور‌های اصلی در حاشیه راه‌ها هستند.

 

او به نیازمند بودن ماشین آلات راهداری سنگین به ویژه لودرها، بلدوزر‌ها و گریدر‌ها به تعمیرات اساسی در اثر فشار‌های وارده و زیر بار قرار گرفتن دستگاه‌ها در سیلاب اخیر اشاره کرد و بیان داشت: با تلاش مجموعه اداره ماشین آلات اداره کل کار نگهداری دستگاه‌ها با جدیت در حال انجام است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار