معاون استاندار اردبیل:

حمایت از واحد‌های تولیدی، اولویت جهش تولید در استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: شناسایی و حمایت از واحد‌های تولیدی و اقتصادی که برای افزایش تولید و اشتغال آمادگی داشته باشند، اولویت جهش تولید در استان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت:کمک به حفظ تولید و اشتغال واحد‌های موجود و پیشگیری از ایجاد هرگونه وقفه در فعالیت آن‌ها و حمایت از شکل گیری زنجیره‌های تولید و خوشه‌های صنعتی و کسب و کار در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله اقدامات برنامه ریزی شده امسال می‌باشد.

او از پیگیری تعهدات ۱۶ بانک عامل استان به مبلغ ۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان در سفر پارسال رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبار برای تامین نقدینگی مورد نیاز طرح‌ها و واحد‌های اقتصادی استان مصوب شده است.

عزیزی اظهار کرد: پارسال پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این میزان به بانک‌ها معرفی شده، ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تصویب و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

اوافزود: مابقی تعهدات بانک‌ها برای تامین سرمایه مورد نیاز واحد‌ها نیز امسال پیگیری و پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به آغاز تدوین برنامه اجرایی جهش تولید از اولین روز‌های امسال، از تصویب این برنامه اجرایی پس از کارشناسی‌های لازم در هفته آینده خبر داد.

عزیزی گفت: تشکیل نهاد‌های تامین کننده و توسعه گر الگوی پیشنهادی برای جهش تولید امسال در استان است.

او بیان کرد: این نهاد‌ها، مواد اولیه را با قیمت ارزانتر (به دلیل تقاضای بزرگتر) خریداری نموده و در اختیار بنگاه تولیدی می‌گذارند؛ سپس محصول تولیدی را با استاندارد مدنظر از ایشان خریده و در بازار می‌فروشند.

عزیزی توجه به شکل گیری زنجیره‌های تولید و ایجاد خوشه‌های صنعتی را از دیگر الگو‌های جهش تولید امسال در استان برشمرد.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه مشکلات حوزه تولید باید در گام اول ریشه یابی شود، افزود: صرفا با پول جهش تولید محقق نمی‌شود و ریشه مشکلات تولید آن هم در بنگاه‌های کوچک و متوسط، پول نیست.

او ادامه داد: مرحله اول خرید مواد اولیه با قیمت ارزان و متناسب و سپس مهمتر، فروش محصول در بازار و در رقابت با دیگر محصولات مشابه است.

عزیزی توجه به مراحل مختلف جهش تولید در برنامه اجرایی این شعار در استان را ضروری دانست و یکپارچه‏سازی و بسیج ظرفیت‏ها و توانمندی‏ها، تقویت توانمندی‏های فنی و مهندسی و تمرکز بر خلق فرصت‏های جدید را مهم‌ترین مراحل برنامه اجرایی جهش تولید در استان عنوان کرد.

او گفت: جهش تولید مگر با جهش کار و تلاش فردی و جمعی در سطح جامعه اتفاق نمی‌افتد و با نهادینه‌سازی باور توانستن در سطح جامعه خیرات و برکات فراوانی را می‌توان برای بخش‌های تولیدی به ارمغان آورد.

معاون هماهنگی تمور اقتصادی استاندار اردبیل  بکارگیری استعداد‌ها و ایده‌های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های اقتصادی و مدیریت را ضروری دانست و تولید ربات پرستاری و کابین ضدعفونی کننده و ماسک ان ۹۵ در استان را نمونه‌ای از اعتماد به جوانان عنوان کرد.

عزیزی اظهار کرد: حمایت گسترده از کلیه پارک‌های علم و فناوری، استارت آپ ها، شرکت‌های کوچک و متوسط، نقش دادن به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور و تهییج آن‌ها برای ورود سازنده‌تر و کارآمدتر، کاهش بروکراسی اداری و قوانین مبهم، دست و پا گیر و بهبود فضای کسب و کار از جمله الزامات جهش تولید می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت:تولید موتور محرکه اقصاد تمام کشور‌های موفق و پیشرو در جهان بوده و منظور از تولید معنای عام و فراگیر آن، چه در عرصه علم و فناوری، صنعت، کشاورزی و یا عرصه فرهنگ باشد.

او افزود: جهش تولید به معنی برداشتن گامی بلند، سریع و عملیاتی در راستای کاهش فاصله علمی، فناوری و صنعتی کشور از کشور‌های پیشرو در اقتصاد است که گام همراه با نوآوری در صنعت و یافتن مسیر‌های جدید و میانبر برای فضای تولید در کشور است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.