راه اندازی سامانه سلامت یار در مازندران

با اعلامَ رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران، سامانه سلامت یار برای نخستین بار در کشور در مازندران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس رمدانی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران گفت: سامانه سلامت یار را حرکتی منحصر فرد در کشور در راستای همکاری داوطلبانه با مدافعان سلامت دانست و گفت: یاری رسانی به کادر درمانی که در هفته‌های اخیر در خط مقدم مبارزه با بیماری منحوس کرونا قرار دارند، وظیفه همگان است و ما در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بر اساس کارکرد خود ایفای نقش کردیم تا گامی هرچند کوچک برای این مهم برداریم.

او افزود: سامانه سلامت یار که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اتاق‌های اصناف سراسر استان راه اندازی شده است در همین روز‌های اغازین مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفت و این نشان می‌دهد اگر ساختار لازم آماده شود و به سازماندهی توجه شود می‌توان ظرفیت‌های بالقوه جامعه به فعل تبدیل شده و در همه بحران‌ها مردم همراه دولت خواهند بود.

رمدانی درباره جزئیات سامانه سلامت یار گفت: کار این سامانه به این شکل است که هر فرد از جامعه در سه گروه عمومی، تخصصی غیر مرتبط و تخصصی مرتبط در سراسر استان با مراجعه به سامانه و با تکمیل مشخصات فردی اولیه و انتخاب شهر خود، توانمندی و آمادگی خویش را در رسته‌های مختلف برای کمک به مدافعان سلامت در جهت مبارزه با کرونا ویروس اعلام می‌کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران افزود: پس از اعلام آمادگی افراد در سلامت یار، پس از طی مراحلی و با سنجش توانمندی اعلام شده و استعلام از مراجع تاییدکننده توسط دانشگاه علوم پزشکی در چرخه خدمت رسانی قرار خواهند گرفت.

رمدانی گفت: معمولا در اینگونه موارد در برخی شهر‌ها استقبال بیشتری صورت می‌گیرد که قطعا با هماهنگی و موافقت متقاضیان سلامت یاران برای کمک به شهر‌های اطراف هدایت می‌شوند.

او موارد مورد درخواست برای همکاری را متنوع و متعدد بر شمرد و ابراز امیدواری کرد که همه علاقه‌مندان اعم ازرشته‌های بهداشتی درمانی، دارندگان جواز کسب و یا عموم مردم می‌توانند با مراجعه به نشانی https://www.salamatyar.org/ در این حرکت خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار