رئیس شبکه دامپزشکی چرداول خبر داد؛

کشف ۲۰۰ قطعه مرغ تلف شده در طبیعت در شهر سرابله

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان چرداول از کشف ۲۰۰ قطعه مرغ تلف شده در طبیعت در شهر سرابله خبرداد.

کشف ۲۰۰ قطعه مرغ تلف شده در طبیعت در شهر سرابله

 جبار فیضی رئیس شبکه دامپزشکی چرداول  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: در روز‌های اخیر کارشناسان دامپزشکی حدود ۲۰۰ قطعه مرغ تلف شده که در طبیعت رها شده بودند را کشف کرده وبرای جلوگیری از شیوع بیماری با رعایت موازین بهداشتی این پرندگان را دفن کردند.

او اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل با اطلاع یابی از محل رها شدن تعداد زیادی مرغ تلف شده و با حضور در منطقه مساله را مورد بررسی قرار داده اند.

فیضی افزود: بررسی علت مرگ این مرغ‌های تلف شده به علت اینکه مدت بیش از ۲۴ ساعت از مرگ و میر آن‌ها گذشته بود امکان پذیر و میسر نبود چرا که امکان بررسی علت اتلاف لاشه تا ۲۴ ساعت اولیه بعد از مرگ امکان پذیر است.

او ادامه داد : مرغداران نباید خودسرانه بعد از اتلاف گله‌های خود آن‌ها را در طبیعت رها کنند چرا که این امر علاوه بر اینکه موجب شیوع انواع بیماری‌ها می‌شود و هم اینکه به علت فساد لاشه امکان کشف مرگ لاشه نیز وجود ندارد.

فیضی گفت: مرغداران به طور جدی با توجه به تنوع بیماری‌های قابل انتشار، چون نیوکاسل، برونشیت، آنفولاآنزای فوق حاد پرندگان و ... هر گونه تغییر در گله‌های مرغ خود را به کارشناسان دامپزشکی اطلاع دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی چرداول تاکید کرد: مسئولان دامپزشکی در حال پیگیری این موضوع هستند تا با جمع آوری مستندات صاحب این مرغ‌های تلف شده را شناسایی و فرد خاطی را به مراجع قضایی معرفی کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.