حضور آتش نشانان قزوینی در ۷۰ عملیات امداد و نجات

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ۷۰ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در نیمه اول فروردین ماه انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجتبی منتظری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از حضور آتش نشانان قزوینی در ۷۰ عملیات امداد و نجات در نیمه اول فروردین ماه خبر داد و گفت: از مجموع عملیات‌های انجام شده، آتش سوزی با ۱۴ مورد و محبوس شدن در منزل و آسانسور با ۱۰ مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

منتظری افزود: حریق خودرو، مغازه، منزل، افکن چاه و حریق درخت، همگی با ۴ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند که متاسفانه ۴ نفر از شهروندان نیز مجموع این عملیات‌ها مصدوم شده اند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه عموم مردم بر این باور هستند که محبوس شدن در آسانسور با تمام شدن اکسیژن همراه است، افزود: این باور غلطی است و در بازه زمانی کوتاه مدت اکسیژن داخل کابین از بین نمی‌رود، زیرا دیواره‌های اطراف آسانسور طوری تعبیه شده‌اند که هوا می‌تواند جریان داشته باشد.

منتظری با بیان اینکه توصیه می‌شود افراد سالمند و کودکان به تنهایی از آسانسور استفاده نکنند، ادامه داد: برخی از کودکان در هنگام ورود به آسانسور فرمان‌های مختلفی را به کلید‌های آسانسور می‌دهند که این موضوع می‌تواند حادثه ساز باشد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با تاکید بر اینکه شهروندان باید از انجام هر گونه اقدام خودسرانه برای خارج کردن افراد محبوس در آسانسور خودداری کنند، گفت: چنانچه در شرایط اضطراری شخصی در این زمینه دست به اقدام زد باید ابتدا برای قطع برق آسانسور و خارج کردن آن از مدار اقدام کند که البته این موضوع تخصصی است.

منتظری تاکید کرد: بهتر است در هنگام وقوع آتش سوزی، بعد از زلزله و یا زمانی که نقص فنی کوچکی در آسانسور مشاهده شد، اصلا از آسانسور استفاده نشود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.