معاون استاندار سمنان:

مجوز حضور دام‌های عشایر استان سمنان در مناطق قشلاقی تمدید شد

خجسته پور گفت: با توجه به بارندگی‌های مطلوب سال جاری مجوز حضور دام‌های عشایر استان در مناطق قشلاقی تا ۳۰ فروردین تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به بارندگی‌های مطلوب سال جاری و ترسالی پیش رو گفت: مجوز حضور دام‌های عشایر استان در مناطق قشلاقی تا ۳۰ فروردین تمدید شد.

او بابیان اینکه گلوگاه‌های ورود دام به استان تحت نظارت و پایش نیرو‌های انتظامی قرار دارد، افزود: تا به امروز و بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا از دام به انسان منتقل نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه توصیه می‌شود جهت حفظ ایمنی و سلامت و رعایت موارد و اصول بهداشتی، مصرف فرآورده‌های گوشت قرمز و مرغ با درجه حرارت بالای ۷۰ درجه سانتی‌گراد صورت بگیرد، تصریح کرد: حفظ سلامت مردم مهم‌ترین دغدغه دولت محسوب می‌شود.

خجسته پور تصریح کرد: تاکنون ۴۰۰ هزار مترمربع از مراکز جمع‌آوری شیر، کشتارگاه‌های دام و طیور، ماشین‌های حمل شیر و گوشت، میدان‌ها عرضه دام و ساختمان‌های اداری دام‌پروری استان ضدعفونی شده است.

او بابیان اینکه کشتارگاه‌های دام و طیور استان در مدار کشتار قرار داشته و مشکلی برای تأمین گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد، تأکید کرد: لازم است تا مجوز تردد دام‌های عشایر در داخل استان با هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری استان صادر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان هماهنگی با اداره کل دام‌پروری استان‌هایی که دام عشایر از این استان‌ها به استان سمنان وارد می‌شوند را در دستور کار دانست و گفت: دارا بودن پروانه چرا برای مجوز ورود، به‌صورت جدی برای این افراد ضروری است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار