حوزه بهداشت شهرستان قزوین مجهز به دستگاه‌های تشخیص کرونا

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: دو مرکز خدمات جامع سلامت این شهرستان مجهز به دستگاه‌های تخصصی تشخیص کرونا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: مرکز خدمات جامع سلامت شهدا (واقع در چهار راه شهدا) و مرکز خدمات جامع سلامت معلم کلایه مجهز به دستگاه‌های تخصصی تشخیص کرونا شدند.

دکتر مهرعلیان افزود: دستگاه «پالس اُکسی متر مانیتوری»، پارامتر‌های مهمی از وضعیت بیمار، مانند ضربان قلب، ضربان نبض، درصد اشباع اکسیژن در خون، وضعیت تنفس، فشار خون، دما و میزان دی اکسید کربن در دَم و بازدَم را برای سهولت خدمات تخصصی بالینی، به کادر درمانی ارایه می‌کند

مسؤول سلامت شهرستان قزوین ضمن اعلام اینکه در ایام تعطیل و تمامی ایام، مراکز ۱۶ ساعته با حضور یک پزشک و یک پرستار، بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا را پذیرش می‌کنند، بیان کرد: این مراکز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعت ۲۴ برای مراجعه و معاینه بیماران با علایم تنفسی، فعالند.

دکتر مهرعلیان از شهروندان خواست تا برای ارزیابی وضعیت خود در مورد بیماری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند و ضمن پاسخ به سوالات، حتما تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ را پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار