کرونا، آمریکا و اروپا را رسوا کرد

روزنامه مصری الوفد نوشت شیوع کرونا در جهان به عامل رسوایی آمریکا و اروپا تبدیل شده و ضعف این کشور‌ها را آشکار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه مصری الوفد نوشت: به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا به مثابه کنار رفتن پرده‌ها و رسوایی رژیم جهانی تحت رهبری آمریکا و اروپا بود، زیرا میزان درماندگی و ضعف آن‌ها را در برابر این بیماری نشان داد.

این کشور‌ها همچنان در معرض توفان این ویروس هستند و به علت ضعف در زمینه تجهیزات پزشکی همچنان هزاران نفر در روز جان خود را از دست می‌دهند. در کشور‌های موسوم به جهان اول، ترامپ معامله گر به علت مواجه شدن با بیشترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس ناتوان شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: جامعه آمریکا همچنان به علت انتشار عکس‌های سه پرستار بیمارستانی در منهتن که برای حفاظت از خود به علت نبود تجهیزات لازم از کیسه زباله استفاده کرده بودند و ماسک‌های قدیمی به صورت داشتند، در نارضایتی و شوک بسر می‌برد. ما این امور را فقط برای کشور‌های جهان سوم باور می‌کردیم. کمبود دارو و تجهیزات پزشکی به سبب اختلال در زنجیره تأمین است که چین مهمترین حلقه آن محسوب می‌شود.

افزون بر این آمریکا ناچار شده دست گدایی دراز کند و از کادر‌های پزشکی بخواهد به این کشور مهاجرت کنند. دونالد ترامپ به همین سبب ناچار شده قانون دفاعی این کشور را به اجرا بگذارد که مربوط به دهه ۱۹۵۰ میلادی است تا بر اساس این قانون، صنایع آمریکایی به تولید تجهیزات پزشکی بپردازند.

اروپا نیز همچنان زیر فشار این ویروس، نالان است و نیمی از تلفات جهانی این ویروس مربوط به اروپا هستند. تردد میان اکثر کشور‌های اتحادیه اروپا ممنوع و مرز‌های میان این کشور‌ها مسدود شده است. این کشور‌ها با کمبود بودجه برای تأمین مواد غذایی و تجهیزات بهداشتی و سردردگمی در تصمیم گیری مواجه هستند؛ کار به جایی رسیده که فرانسه و آلمان صادرات ماسک را ممنوع کرده اند. کشور ایتالیا، در این معرکه تنها رها شده تا جایی که نخست وزیر این کشور را مجبور کرد بگوید اتحادیه اروپا ممکن است فلسفه وجودی اش را از دست بدهد. این در حالی است که چین و روسیه به کمک این کشور آمده اند.

بنابر این گزارش، همه کشور‌های قاره پیر در برابر این ویروس ناتوان شده و صد‌ها تن از جان باختگان در این کشور‌ها به علت پر شدن قبرستان‌ها سوزانده شده اند. حتی ملکه انگلیس و ولیعهد و نخست وزیر این کشور نیز در امان نمانده اند. آنگلا مرکل [صدراعظم آلمان] نیز به علت تماس با یک پزشک مبتلا به کرونا ناچار شده خود را در قرنطینه خانگی قرار دهد.

در مقابل، چین که منشاء شیوع کرونا بوده توانسته آن را تحت کنترل بگیرد. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از چین درخواست کمک کرده اند و این کشور اقدام به اعزام تیم‌های پزشکی به ایتالیا کرده و با آمریکا به مبادله اطلاعات پرداخته است. جهان اکنون در انتظار به گردش در آمدن مجدد چرخ تولید است تا مانعی که در مسیر اقتصاد جهانی به وجود آمده و آن را با رکود مواجه ساخته، کنار زده شود.

در پایان این گزارش تاکید شده است: بی تردید کرونا بزرگترین بحران جهانی از جنگ جهانی دوم تاکنون به شمار می‌رود. کرونا پیامد‌های بسیاری دارد که کل نظام جهانی را به لرزه در می‌آورد و حتی منجر به تغییر آن خواهد شد. هژمونی آمریکا نابود خواهد شد و جهانی سازی فرو خواهد پاشید و حتی شاید اتحادیه اروپا تجزیه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۰۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
امریکا و اروپا عاقبت خصوصی سازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بمیرید بمیرید بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۱۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
انشااله آه ملت جنگ زده ، عراق سوریه یمن فلسطین دامن امریکا بگیره تا باعث شادی بازماندگان ، جنگ در کشورهای نامبرده شود
امریکا و اروپایها بسیار ظالم هستن و به مسلمانها ،ظلم زیاد کردن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۳۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
رسوا بودند و خواهند بود .
آخرین اخبار