رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

وضعیت ترافیکی امروز تهران اسف بار بود/کنترل ۱۴ مبادی ورود و خروج به پایتخت توسط پلیس راهور

سردار رحیمی گفت: امروز وضعیت ترافیکی از جهت حضور مردم در خیابان های پایتخت به شدت بد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، گفت: روز جوان را به تمام جوانان ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم و به کادر درمان که دو ماه است در حال تلاش هستند، خدا قوت می‌گویم.

وی در خصوص خروج شهروندان و ایجاد ترافیک شهری در سطح پایتخت، افزود: در این باره اظهار نگرانی میکنم، این موضوع صرفا مختص تهران نبود و طبق اطلاعاتی که دریافت کردم در کل کشور خروج خودرو در سطح شهر‌های کشور مشاهده شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه قوانین قبلی تا روز ۲۰ فروردین پا برجا است و همه باید این قوانین را رعایت کنند،گفت: بعد از کادر درمانی، پلیس در میدان حاضر بود و در حال انجام ماموریت‌های خود بود.

رئیس پلیس پایتخت خطاب به اصناف و کسبه گفت: واحد‌های کارگاهی و واحد‌هایی که در حال تهیه مایحتاج زندگی شهروندان هستند، مجاز به فعالیت هستند.

وی افزود: وضع امروز پایتخت به شدت بد بود و اصلا از این اوضاع راضی نیستم.

سردار رحیمی اظهار کرد: با آماری که امروز دریافت کردم، متوجه شدم که مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها بیشتر شده است.

وی افزود: در بررسی ورودی‌های به پایتخت مشاهده شد که تعداد ورودی‌ها به تهران زیاد بود، هم داخل شهر و هم بیرون از شهر تهران دارای ترافیک بودیم.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: توانمندی‌های مراکز ما نسبت به روز‌های اولیه مطرح شدن بیماری کویید ۱۹ بهتر شده است، توصیه می‌کنم که افراد مشکوک نسبت به تست جسمانی خود به مراکز درمانی بروند.

وی افزود: نگرانی‌های مسئولان در ستاد کرونا تهران زیاد است، باید اراده جمعی ایجاد شود تا مقابل شیوع این بیماری گرفته شود.

سردار رحیمی گفت: تصمیمات جدی تری برای اعمال قوانین خواهیم گرفت، نه تنها تا ۲۰ فروردین بلکه بعد از آن نیز محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم برخورد‌های سلبی انجام دهیم، ما می‌خواهیم کار ارشادی انجام دهیم؛ در کمیته اصناف بر واحد‌های صنفی نظارت وجود دارد که روزانه ۱۰۰ گشت در حال انجام است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۱۴ ورودی در حال کنترل پلیس راهور فاتب است، از ۸ فروردین تا امروز ۸ هزار خودرو که قصد ورود و خروج به پایتخت داشتند را برگرداندیم.

وی با بیان از دستگیری بیش از ۳۰ نفر از مدیر‌های کانال‌های شایعه پران در فضای مجازی خبرداد و افزود: بیش از ۱۰ میلیون ماسک احتکار شده و ۸۹ میلیون دستکش دپو شده کشف و تحویل وزارت بهداشت و درمان شد.

سردار رحیمی تصریح کرد: امروز در بخش احتکار مشکلی نداریم، در بخش مراکز تهیه و تولید اقلام بهداشتی کارگروهی تشکیل شده که پلیس بر آن نظارت دارد و نگرانی بابت احتکار و کمبود دستکش و ماسک نیست.

وی درباره حضور معتادان متجاهر در خیابان مولوی و انتشار کلیپ منتسب به آن در فضای مجازی، گفت: در پی تصویب ستاد مبارزه با کرونا، یکسری از زندانیان و یکسری از معتادان متجاهر آزاد شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در تهران حدود ۷ هزار نفر از این افراد آزاد شدند و پذیرشی برای این افراد وجود ندارد، گفت: امروز دو جلسه در وزارت بهداشت و استانداری تهران برگزار شد تا برای این موضوع تصمیم گیری‌های انجام شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس آمادگی جمع آوری معتادان را دارد، گفت: دوستان از ما فرصت خواستند تا بستر‌ها برای پذیرش این افراد فراهم شود و امیدواریم این تمهیدات به زودی صورت بگیرد.

وی افزود: بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد این معتادان دارای سابقه سرقت هستند و از نظر امنیتی، نگران خانواده‌های این محلات هستم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در ایام نوروز سرقت خرد در تهران کمی بیشتر مشاهده شد، اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا، ۱۰۰ هزار زندانی آزاد شد؛ بنا به اطلاعیه قوه قضاییه، کسانی که از زندان آزاد شدند و مرتکب تخلف و جرم شوند، مرخصیشان لغو خواهد شد.

وی افزود: مردم ما رفتار پلیس ایران با پلیس کشور‌های متمدن را ببینند، ما اختیار جریمه ۵ میلیون ریالی را به ماموران دادیم، اما اولویت ما با تذکر زبانی بود.

سردار رحیمی گفت: با تلاش اصحاب رسانه، شناخت رسانه‌ای مردم در خصوص موضوعات مختلف بیشتر شده است و این قابل تحسین است. همه ما دنبال جمع شدن موضوع کرونا و بسته شدن پرونده آن در کشور هستیم، ما نیاز به همکاری و همدلی مردم داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اخه نشستی جوک میگی تو و امثال تو حقوق بگیر دولت هستین میشینی تو خونت سر ماه حساب بانکیت پر میشه من که کارگرم مستاجر هستم از کجا باید بیارم تو میای پول شیر خشک و پوشک بچه من رو میدی تو میای پول خورد و خوراک زندگیم رو میدی تو میای پول قسط منو میدی میاین میگین تا ۳ ماه قسط ندین مشکلی نیست دیروز زنگ زدم میگه سود ۶ درصد روز شمار میاد رو بدهکاریت یعنی اگه قسط رو ندادم نزولش رو میگیرن ازم تو جواب گویی تو میای اجاره خونه من رو میدی اخه تویی که نشستی میگی بشینین تو خونه هاتون من تا امروز تمرگیدم تو خونم از دوست و رفیق قرض کردم خوردم از امروز به بعد چه غلطی کنم شما ها مدیریت حالیتونه شما در ماه خورد و خوراک مردم رو بدین در خونشون شیر خشک بچشون رو بدین در خونشون هیچ کس بیرون نره به بانکها بگین این بازی نزول خوریشون رو بزارن کنار اجاره خونه مستاجر ها رو بدین هیچ کی بیرون نمیره در غیر این صورت توقع هیچ همکاری نداشته باشین
-
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تهرانی ها اول راه افتادن شمال و ... همه مردم رو مریض کردند و خیلی از خانواده ها رو داغدار کردن و حالا
اگه تهرانی ها اجازه بدن کرونا رو شکست میدیم...
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۶:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تو هر برهه ای حداقل یک مورد بحرانی رو نادیده میگیرند

ناراضب از عدم مدیریت بحران؟
Iran (Islamic Republic of)
A
۰۵:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
وقتی اداره قوی تواین مسئله نیست.همین میشه.دولت ضعیف و پیر و خسته.مردم بی اعتماد و بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کار مهم تر یا سلامتی مردم. باشه که نتیجه اش ببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام
پيشنهاد ميشه طرح ترافيكي زوج و فرد يا هفته اي دو روز از درب منزل اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
معتادان را در کمپ نگه نداشتند و مراقب بهداسشان می شدند بهتر نبود تا آنکه در جامعه رهایشان کنند و موجبات دزدی وفساد و گسترش کرونا شوند واقعا این مورد با تصمیم کدام مدیر مدبر بوده!. جای بسی تاسف!!!!!
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
از شنبه همه امور به روال عادی باز می گردد.
Iran (Islamic Republic of)
باهوش
۲۳:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
آقایون مسئول تو رو خدا سخت گیری ها و منع رفت و آمدو ۱۰۰ برابر سختتر کنید.
اکثر مردم ما ارشادی نیستن.
بایستی زور وچوب بالا سرشون باشه متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
زور باید بالای سر امثال شما باشه که بی فکر حرف میزنی
پول قسط و بدهکاری و چک و اجاره خونه و ... شما میدی به هم وطنات که دیگه نرن سر کار و مثل شما بخوابن ؟ از شرکتشون اخراج بشن شما جوابگویی؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خواهش میکنیم اگر توانایی قرنتینه کردن ملتو ندارین حداقل بزارین اونهایی که یک ماهه خانه نشینند بروند دنبال روزی خود معنی ندارد یک عده رعایت کنند و عده ای نه اگر ۹۰ درصد مردم قرنطینه باشند و ۱۰ درصد رعایت نکنند مثل اینه که پیشرفتی در این زمینه انجام نشده و فقط جلوی پیشرفت اقتصادی کشور و مردم را الکی و عمدا از روی عناد گرفتیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من نمیدونم در این وضعیت چگونه با مسئولین ارتباط بر قرار کنم، از شما نویسنده این مقاله خواهشمندم این صحبت ها را به گوششان برسانید:
جهت آمادگی مقابله با کرونا خواهشمندم از تمام شبکه های تلویزیون، مواردی که یک پرستار یا پزشک در مورد بیماران کرونا انجام میدهد را آموزش دهید. در شرایط بحرانی که پرستار یا پزشک نبود یک فرد عادی تاحدودی بتواند از وسایل پزشکی دارویی سرم و موارد دیگر اطلاع داشته باشد. و بتواند نقش یک پرستار و پزشک هرچند ضعیف تر انجام دهد. شاید ویروس چنان گسترش یابد که اون موقع فرصت آموزش های لازم نباشد.
این بهترین پدافند غیر عامل در شرایط موجود است. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
پلیس باید باشدت با کسانی که قرنطینه را نقض میکنند برخورد کند جان مردم در خطر است با ملایمت فایده ندارد
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۲۲:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
دائم زیر نویس کردین که تمام کارگاهای تولیدی شروع به کار بکنن خوب کارگاه تولیدی با رباتها کار نمیکنه با ادمها کار میکنه خوب ادمها هم برای رفتن به سرکار باید از خانه برن بیرون در ضمن بانکها باز ادارات باز سوپر مارکتها باز خیلیا قاچاقی باز کردن رانندها که از اول تعطیل نبودن تاکسیها فعال تاکسی اینترنتی فعال اژانسها فعال همه اینا میشن چند میلیون نفر خوب یکم فکر کنین البته شرمنده شما اگه فکر میکردین که وضع ما این نبود کار خودتون بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
عدم حضور مردم در 13 بدر حاصل حرکت خودجوش مردم بود.
حضور مردم در 16 ام هم حاصل مدیریت دولت تدبیر و امید

کارگر روزمزد نمیتوند در قرنطینه باشند اقای مدیر
آخرین اخبار