ادامه تنش‌های آمریکا با ترکیه بر سر اس۴۰۰

نماینده آمریکا در ناتو اعلام کرد اگر ترکیه عملیاتی کردن سامانه موشکی اس۴۰۰ را کنار بگذارد، ایالات متحده احتمالا در موضوع ادلب به کمک ترکیه خواهد امد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آمریکا با گذشت حدود ۹ ماه از تحویل اولین سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ از سوی روسیه به ترکیه، هنوز از فشار خود بر آنکارا برای عدم راه‌اندازی این سامانه دست برنداشته و اعلام کرد اگر ترکیه عملیاتی کردن سامانه پدافندی اس۴۰۰ را کنار بگذارد، واشنگتن نیز احتمالاً در موضوع ادلب به کمک این کشور بیاید.

کی‌بیلی هوچیسون، نماینده آمریکا در ناتو اعلام کرد: «امیدواریم ترکیه سامانه پدافند موشکی روسی را در کشور خود قرار ندهد. این کار، مانع ارائه برخی توانمندی‌هایی است که ما مایلیم به آن‌ها در مبارزه با ستیزه‌جویی سوریه ارائه کنیم.»


بیشتر بخوانید: اتمام آزمایش قطعات سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰

ادامه مذاکرات ترکیه و روسیه در خصوص تحویل و تولید اس-۴۰۰


وی افزود: «ما می‌خواهیم منطقه ادلب محافظت‌شده باشد و به نظرم نظامیان ترکیه نیز با آن موافق هستند، آن‌ها تلاش می‌کنند که همین کار را انجام بدهند.»

این مقام آمریکایی با تلاش برای برگرداندن رای ترکیه از روس‌ها، اظهار داشت: «امیدواریم ترکیه‌ای‌ها، که قربانی ستیزه‌جویی روسیهسوریه هستند، آن سامانه پدافندی را که در آنکارا قرار دارد کنار بگذارند و به ما آزادی عمل بدهند تا به آن‌ها کمک کنیم به صورت کامل از مردم سوریه محافظت کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار