اعلام آمادگی نروژ برای کاهش تولید نفت

نروژ اعلام کرد در صورتی که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان به توافقی برای محدود کردن تولید دست یابند، این کشور کاهش تولید نفتش را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تینا برو، وزیر نفت و انرژی نروژ روز شنبه اعلام کرد اگر تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان برای کاهش قابل توجه تولید توافق کنند، این کشور تولید نفت خود را در صورتی که در جهت حمایت از اقتصاد و مدیریت منابعش باشد، بررسی خواهد کرد.

وی بدون توضیح بیشتری درباره میزان احتمالی کاهش تولید، گفت این کشور در حال گفت‎وگو با دیگر کشور‌های تولیدکننده نفت است.

نروژ بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و گاز در غرب اروپا است. اوپک و متحدانش در حال کار روی توافقی برای کاهش تولید نفت برابر با حدود ۱۰ درصد عرضه جهانی هستند.


بیشتر بخوانید: تعویق نشست اوپک پلاس در پی اختلاف بین روسیه و عربستان


قیمت نفت به علت کاهش تقاضا در پی محدودیت‌های اعمال شده بر اثر شیوع ویروس کرونا و پس از ناتوانی روسیه و عربستان سعودی برای توافق بر سر کاهش بیش از پیش تولید، دو سوم ارزش خود را در سه ماهه نخست سال از دست داده است.

نروژ، که حدود دو درصد تقاضای جهانی نفت را تامین می‌کند، عضو اوپک نیست. این کشور چندین بار در گذشته از جمله در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲، همگام با دیگر تولیدکنندگان زمانی که قیمت‌ها سقوط کرد، تولید نفت خود را کاهش داد.

تولید نفت خام نروژ ماه فوریه ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز بود، که افزایشی ۲۶ درصدی را در مقایسه با یک سال قبل نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار