تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سدخداآفرین با یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سد خداآفرین در استان اردبیل به حدود یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار مالی نیاز دارد و در سال آبی جاری بخش‌هایی از نواحی عمرانی یک و ۲ این شبکه قابل تامین آب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: با همکاری و تعامل سازمان جهادکشاورزی استان حدود هفت هزار هکتار از اراضی تحت پوشش این سد با تشکیل شرکت‌های تعاونی تولید روستایی در منطقه بهره‌برداری خواهد شد. 

 او افزود: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل شبکه اصلی شبکه آبیاری خداآفرین در نواحی عمرانی یک و ۲ به مساحت بیش از ۱۵ هزار هکتار را احداث کرده و در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری در ناحیه عمرانی یک زیر کشت رفته و این سطح کشت با تشکیل شرکت‌های تعاونی تولید روستایی و معرفی رسمی آنها برای تامین آب به بیش از هفت هزار هکتار افزایش می‌یابد.

جنگی مرنی گفت: در سال جهش تولید تخصیص اعتبار مالی لازم برای تکمیل و افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام امور آب استان پیگیری خواهد شد که از این بین پروژه‌های مرزی مورد توجه جدی هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: برای سایر پروژه‌های مرزی نظیر سد عمارت و سد عنبران نیز به ترتیب ۳۵۰ میلیارد تومان و ۴۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این شرایط سخت اقتصادی امیدواریم با تامین اعتبار مالی این پروژه‌ها هم در اسرع وقت تکمیل و افتتاح شوند.

او گفت: وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، تامین منابع مالی لازم برای طرح‌های شبکه آبیاری خداآفرین، سد عمارت و سد عنبران را پیگیری می‌کند.

جنگی مرنی افزود: با تاکید استاندار اردبیل، به دنبال منابع مالی جدید برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب و خاک هستیم تا با همراهی سازمان جهاد کشاورزی استان پروژه‌های مورد نظر را به بهره‌برداری برسانیم و از جمله این منابع مالی استفاده از فاینانس داخلی بانک‌های عامل برای احداث شبکه‌های آبیاری سدهای گیوی و سبلان است که مقرر شده حدود ۲۸۰ میلیارد تومان برای احداث این ۲ شبکه اعتبار مالی دریافت گردد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.