در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

تصویب کلیات ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران با ۱۱ رای موافق کلیات ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی لایحه شهرداری تهران درباره ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران در دستور کار دویست وششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه هفدهم فروردین ماه برگزار شد قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور حسن رسولی عضو شورای شهر تهران گفت: در سال ۹۴ سازمان امور استخدامی کشور ضوابط استخدام را با هدف انسجام بخشی به شهرداری تهران را ابلاغ می‌کند و متاسفانه شهردار وقت نسبت به این دستور العمل بی توجهی میکند و این بی توجهی باعث بهم ریختگی می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهردار تهران در تاریخ ۲۱ اسفند ماه لایحه خود را ارایه کرد که امروز در صحن شورای شهر تهران می‌شود، اما باید به این نکته اشاره کنم که لایحه ارایه شده از سوی شهردار تهران با آیین نامه اداری استخدامی منطبق است.

رسولی ادامه داد: ابتدا جهت گیری‌های سیاستی در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران آماده است و در بخش دیگر تعاریف بخش‌های مختلف آمده است که مشخص شود بین وظایف اصلی و غیر اصلی چه تفاوت‌هایی وجود دارد و زمانی که تعاریف مشخص و ضوابط کمی و کیفی معلوم شود سنجه و معیاری پیدا می‌کنیم که بر این اساس ساختار شهرداری تهران را روز آمد کنیم و خواسته من از اعضای شورای شهر تهران این است که به کلیات این لایحه رای مثبت دهند.

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران در ادامه بررسی این دستور گفت: تکلیف نیروی انسانی مازاد هنوز مشخص نشده است و باید بگوییم نگاه طراحان نگاه تعدیل نیروست و این نگاه در شرایط فعلی کشور نگاه مترودی است و ما باید از تعدیل نیرو پرهیز کنیم و باید پرسید در نگاه این تغییر ساختار چه چیزی به دست می‌آوریم و این سوال بی پاسخ است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به اذعان مدیران ارشد و میانی شهرداری در مناطق حذف پست قائم مقام برای مناطق مشکل ایجاد کرده است و باید بررسی شود با حذف این پست‌ها چه تغییری ایجاد شده است و باید بگوییم بیشتر بخش‌های لایحه بر برون سپاری تکیه کرده است که این موضوع از دو بحث خارج نیست که یکی از آن‌ها تعدیل نیرو است و دیگری حفظ نیرو و برون سپاری است که هیچ یک یه صلاح نیست.

در ادامه علی اعطاء دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با این لایحه گفت: انچه که در دستور امروز شورای شهر است اصلاح ساختاری است و من نمیدانم بر چه اساسی بیان می‌شود که می خواهیم تعدیل نیرو انجام دهیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: در بحث تعاریف سمت‌ها در شهرداری تهران با یک آشفتگی و اغتشاش مواجه هستیم و این موضوع باید از سوی مدیریت شهری تعیین و تکلیف شود و خواسته من این است که برای اصلاح ساختار و ضوابط تشکیلاتی مخالفت نشود.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه ضوابط ساختاری شهرداری تهران در صحن شورا به رای گذاشته شد و اعضای شورا با ۱۱ را موافق به این لایحه رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار