شهردار نیویورک:در هفته‌های آینده به ۴۵ هزار پزشک و پرستار نیاز داریم

شهردار نیویورک با اشاره به کمبود تجهیزات پزشکی در ایالت نیویورک خواستار جذب ۴۵ هزار پزشک و پرستار و تهیه ۶۰ هزار تخت بیمارستانی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیل دو بلازیو، شهردار نیویورک گفت تجهیزات تهویه‌ای که در حال حاضر در اختیار بیمارستان‌های این شهر است پاسخگوی تنها ۵ هزار بیمار نیویورکی طی یک هفته آینده است.

وی گفت: نیویورک کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا است و برآورد‌های ما نشان می‌دهد طی یک هفته آینده ما شاهد ابتلای ۵ هزار نیویورکی دیگر به بیماری کووید-۱۹ هستیم که تجهیزات فعلی ما جوابگوی آن‌ها نخواهد بود.

شهردار نیویورک ضمن کمبود تعدا پرستاران و پزشکان در بیمارستان‌های این شهر اعلام کرد به منظور مقابله با بحران کرونا که هفته آینده این ایالت را هدف قرار می‌دهد ما دست کم به ۴۵ هزار پزشک و پرستار نیاز است. همچنین برای کنترل این بیماری تا ماه آینده ۶۰ هزار تخت بیمارستانی نیاز است تا درمان چند هفته‌ای بیماران کرونایی تکمیل شود.

دی بلازیو ضمن تاکید بر کمک ارتش برای مقابله با کرونا گفت: رئیس جمهور باید دستور حضور ارتش برای مقابله با کرونا را بدهد. باید بگویم این بحران برابر با یک جنگ است.

ترامپ روز گذشته با اعزام ۱۰۰۰ نیروی نظامی دیگر به نیویورک برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موافقت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار