حال تالاب شادگان خوب می‌ماند اگر مسئولان همراهی کنند

بخشدار خنافره از توابع شهرستان شادگان گفت: با توجه به بارش باران در سال ۹۸، در حال حاضر تالاب شادگان روز‌های خوشی را سپری می‌کند.

حسن جعفری بخشدار خنافره از توابع شهرستان شادگان درخصوص آخرین وضعیت تالاب بین المللی شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بارش فراوان باران در پاییز و زمستان پارسال باعث شد وخامت حال این تالاب به پایان برسد و روز‌های خوشی را برای آن به ارمغان بیاورد، اگرچه در حال آبگیری است، اما به حقابه بیش تری نیاز دارد و باید موضوع تامین حقابه پیگیری شود.

او افزود: سطح فیزیکی سراسر تالاب آبگیری شده، ولی به سطح استاندارد نرسیده است و در صورتی که حقابه آن افزایش یابد و تامین شود، شرایط مطلوب تری را تجربه خواهد کرد.

حال تالاب شادگان خوب می‌ماند اگر مسئولان همراهی کنند

لزوم افزایش رهاسازی بچه ماهی در تالاب

جعفری با بیان اینکه تالاب شادگان منبع درآمد برای تالاب نشینان محسوب می‌شود و ۷۰ هزار نفر از ساکنان بخش خنافره از طریق صید ماهی و پرورش گاومیش داری سنتی و فروش محصولات دام و طیور امرارمعاش می‌کنند، اظهار داشت: در صورتی که اداره کل شیلات خوزستان رهاسازی تعداد بچه ماهی در تالاب را افزایش دهد و به حدود ۴۰ میلیون برسد، شرایط بهتر از قبل خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: مقرر بود که رهاسازی این تعداد بچه ماهی طی سال‌های گذشته انجام شود، اما تاکنون چنین تعدادی رهاسازی نشده و سعید حاجیان فرماندار شهرستان شادگان و حجت الاسلام ناصری نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع هستند و مسئولان شهرستانی تلاش می‌کنند، اما تحقق این مهم نیازمند توجه مسئولان استانی و کشوری است.

حال تالاب شادگان خوب می‌ماند اگر مسئولان همراهی کنند

رژه زباله‌ها بر تن زخمی تالاب شادگان

بخشدار خنافره ادامه داد: اهالی بخش خنافره و تالاب نشینان برای حفاظت و تمیز ماندن تالاب به منظور حفظ پوشش گیاهی و همچنین ماهی‌ها و گاومیش‌ها تلاش می‌کنند، اما همچنان شاهد جولان انواع زباله‌ها که از سایر مناطق روانه تالاب می‌شوند و یا گردشگران و رهگذران در منطقه رها می‌کنند، هستیم.

او رهایی تالاب از زباله‌ها را در گرو مداخله اداره محیط زیست شهرستان شادگان و استان خوزستان و کسب مجوز‌های لازم برای ساماندهی و جمع آوری آنها دانست و افزود: مسئولان مربوطه باید به موضوع ورود کند و زباله ها هرچه زودتر جمع آوری شوند تا زندگی آبزیان با خطر مواجه نشود.

دستان غارتگر اهالی غیربومی مرگ ماهی‌ها را رقم می‌زند

حسن جعفری گفت: برخی افراد غیربومی از سایر شهرستان‌ها بصورت مخفیانه و به دور از چشم یگان حفاظت محیط زیست اقدام به استفاده از دستگاه شوکر الکترونیکی برای صید غیرمجاز ماهی می‌کنند که این اقدام سبب مرگ و میر بچه ماهی‌ها می‌شود.

او تاکید کرد: این مشکل بدلیل کمبود یگان حفاظت محیط زیست در تالاب است که در صورت افزایش تعداد محیط بانان، شاهد رفع مشکل مرگ ماهی و جلوگیری از صید غیرمجاز آبزیان خواهیم بود.

حال تالاب شادگان خوب می‌ماند اگر مسئولان همراهی کنند

لایروبی تالاب شادگان در گرو تامین اعتبار

جعفری اذعان داشت: برخی نقاط تالاب شادگان نیاز به لایروبی دارند و در صورتی که این اقدام انجام شود، سبب رونق کار و درآمد تالاب نشینان، جلوگیری از بروز مشکل برای زیست گاومیش‌ها و افزایش تولید محصولات دامی و تولید گوشت و همچنین جلوگیری از مرگ و میر ماهی می‌شود.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: باید حقابه تالاب شادگان تامین شود، رهاسازی بچه ماهی‌ها افزایش یابد و اعتبار برای لایروبی این تالاب بین المللی اختصاص یابد تا شاهد ادامه روز‌های خوش در تالاب باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
باسلام.
آقا خواهشا مسولین رو به یاد تالاب شادگان نندازین... اونا توی این بحبوحه کرونا فراموش کردنش والا به حسابش می رسیدن...
درگوشی بهتون بگم مسولین دنبال جا میگردن که خرابش کنن. مگه مدیریتشونو تو بحران کرونا نمی بینین؟!
پس بزارین جای کمتری برای خرابکاری پیداکنن