بررسی راه‌های علمی کنترل کرونا در آذربایجان شرقی

در نخستین جلسه کمیته علمی و فناوری ستاد مدیریت و مقابله با کرونای آذربایجان شرقی بر استفاده از توان و ظرفیت دانشگاه‌ها در کنترل این ویروس تاکید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،در نخستین جلسه کمیته علمی و فناوری ستاد مدیریت و مقابله با کرونای آذربایجان شرقی که با حضور روسا و معاونان پژوهشی دانشگاه‌های استان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار شد، راهکار‌های علمی کنترل و قطع زنجیره انتقال، حمایت از طرح‌های مرتبط با جلوگیری از شیوع و درمان ویروس کرونا و زیرساخت‌ها و امکانات مراکز علمی و پژوهشی استان به منظور بومی سازی محصولات مقابله با این ویروس بررسی شد.

 تقی زادیه جانشین دبیر ستاد مقابله با کرونای استان در این نشست گفت: مجوز‌های لازم برای تولید محصولات مقابله با کرونا در استان در کمتر از ۴۸ ساعت صادر می‌شود.

 تقی زادیه افزود: هیچگونه کمبود دارویی و تجهیزاتی در این زمینه نداریم و تنها مشکل ما کمبود ماسک‌های فیلتردار است.

واعظی رییس پارک علم و فناوری استان هم گفت: برخی شرکت‌های فناور استان محصولاتی آماده تولید دارند، اما در صدور مجوز‌های لازم با مشکل مواجهند.

واعظی افزود: قرار است محصولات مرتبط با کرونا که در استان قابل تولید است در این کمیته بررسی و مشکلات و موانع موجود واحد‌های فناور برای تولید آن‌ها جمع بندی و به منظور رفع به ستاد استانی ارجاع شود.

محصولات مرتبط با کرونا در این جلسه ۴ محصول تولیدی شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان شامل محلول آنتی باکتریال، ژل و مایع ضدعفونی با پایه الکلی، کیت تشخیص اولیه ویروس کرونا و ماسک هیتردار ارائه و مورد بررسی کمیته علمی مقابله با کرونای استان قرار گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار