تشکیل ۴۷ پرونده گران فروشی مواد شوینده و ضد عفونی در خوزستان

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان از تشکیل ۴۷ پرونده گران فروشی مواد شوینده و ضد عفونی در استان خبر داد.

سرهنگ دلاور عسکری مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه  این سازمان اقدام به تشکیل ستاد کرونا با عضویت سازمان صمت اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، اتحادیه‌های مرتبط در شهرستان‌ها کرده گفت: تشکیل جلسه با اتحادیه‌های صنفی که در پیشگیری و مقابله با این بیماری نقش مستقیم دارند بویژه اتحادیه‌های رستوران‌ها و تالار‌های عروسی و اجتماعات، اتحادیه نانوایی، اتحادیه اغذیه، ساندویچ، پیتزا، آش، حلیم و کبابی از دیگر کارهای این سازمان برای مقابله با بیماری کرونا بوده است.

او همچنین از تشکیل نشست با دیگر اصناف مانند اتحادیه قنادی و شیرینی فروشان، آریشگرهای زنانه و مردانه و ااتحادیه گوشت و فراورده های دامی خبر داد.

سرهنگ عسکری بیان کرد: سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در تمام شهرستان‌ها با عضویت اتاق‌های اصناف، سازمان‌های صمت، تعزیرات و بسیج اصناف و مراکز بهداشت را نیز انجام داده است.

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان  اظهار داشت: برنامه‌های میز خدمت جهت آموزش ارباب رجوع در اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی، تکریم طلایه داران جبهه ایثار در بیمارستان رازی توسط اتحادیه گل و گیاه با تقدیم گل و اجرای طرح جهادی یاری رسانی و ضد عفونی بازار با مشارکت اتاف اصناف و بسیج اصناف و شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا  و روحیه بخشی به کارکنان بیمارستان ها با دست این این سازمان انجام شد.

سرهنگ دلاور عسکری از ارسال گزارش تاثیر بحران بیماری کرونا بر قیمت اقلام اساسی به سردار فرماندهی سپاه اطلاع داد و تصریح کرد: ۴۰ اکیپ بازرسی توسط سازمان صمت و با همکاری دستگاه‌های مرتبط و بسیج اصناف جهت جلوگیری از گران فروشی و کشف احتکار راه اندازی شد و همچنین کلیه تالار‌های عروسی و سالن‌های اجتماعات تعطیل شدند.

این مقام مسئول با اشاره الزامی کردن استفاده از ظرف یکبار مصرف و دستکش در رستوران‌ها و فست فود‌ها اذعان داشت: استفاده از تب سنج در ورودی رستوران‌ها و بازرسی از داروخانه و کالا‌های پزشکی توسط شبکه بهداشت تعزیرات و بازرسی صمت و اتاق اصناف که از اعضای کمیسیون نظارت برمجامع صنفی استان هستند نیز انجام می شود.

او افزود: مراکز غیر مجاز استعمال دخانیات، قهوه خانه و مراکز عرضه قلیان تعطیل شدند و نمایشگاه‌های بهاره در سراسر استان  لغو شدند.

سرهنگ دلاور عسکری در پایان از تمدید خودکار کارت‌های بازرگانان تا پایان فروردین ۹۹ جهت پیشگیری از حضور تجار در مراکز تمدید کارت اطلاع داد و بیان کرد: ۴۷ پرونده گران فروشی مواد شوینده و ضد عفونی نیز در استان خوزستان  تشکیل شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.