بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۲.۴ درصد کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری این استان در زمستان امسال با ۲.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۰.۱ درصد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰.۱ درصد بوده است که نیم درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

او افزود: کاهش ۲.۴ درصدی نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفقیت و دستاورد بزرگی محسوب می شود که با تلاش های شبانه روزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر نهاد های متولی به دست آمده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در زمستان سال ۱۳۹۷ استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲.۵ درصد بود که زمستان امسال این عدد به ۱۰.۱ درصد رسیده و از این رو نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به زمستان سال گذشته بهبود یافته است.

نیک مرام گفت: در مجموع نرخ بیکاری در ۱۸ استان بیشتر از کهگیلویه و بویراحمد و در ۱۲ مورد دیگر نرخ بیکاری کمتر از این استان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مشکلاتی از قبیل ضعف سرمایه گذاری در این استان، نبود زیرساخت های لازم در حوزه های مختلف و دیگر موارد از دیر باز تاکنون آثار چشمگیری بر میزان بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد داشته اند.

او بیان کرد: امید است با همراهی روزافزون مسئولان و ایجاد زیرساخت های لازم بتوانیم زمینه اشتغال جوانان استان را فراهم کنیم تا در نهایت به جهش تولید و توسعه استان منجر شود. 

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.