رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه خبرداد؛

تاییدمرگ کودک ۴ ساله ساوجی/ علت این واقعه در کمیته تخصصی مرگ و میر بررسی می شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: به زودی کمیته تخصصی بررسی مرگ کودک ۴ ساله ساوجی تشکیل می‌شود.

تشکیل کمیته تخصصی بررسی مرگ کودک ۴ ساله ساوجیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مهدی مصری رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با تائید خبر مرگ کودک ۴ ساله ساوجی گفت: در این خصوص نظرات پزشک قانونی دریافت و همه جوانب موضوع باید بررسی شود و درصدد این هستیم که این کمیته به زودی  تشکیل شود.

مصری بیان اینکه طبق روال قانونی باید کمیته مرگ و میر را در سطح بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه تشکیل دهیم و پس از آن اظهار نظر کنیم،افزود: هنوز مستندات لازم را در اختیار نداریم و باید تمامی شرایط بیمارستان، بیمار، آمبولانس و حتی نحوه  انتقال بیمار به اراک بررسی شود.

او ادامه داد: در ابتدای امر تا زمانی که تمامی موارد اثبات نشود نمی‌توان رخداد صورت گرفته را قصور پزشکی دانست و در چنین شرایطی که هنوز تحقیقات تکمیل نشده پیگیری‌ها با عنوان بررسی خطای احتمالی انجام می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه  اضافه کرد: این حادثه حدود دو تا سه روز پیش اتفاق افتاد و این بیمار با علائم اسهال و استفراغ  در اولین اقدام پزشکی داروی خوراکی و سپس داروی تزریقی دریافت کرد که  دچار تشنج شد و سریعا به اراک برای ادامه درمان انتقال یافت اما متاسفانه علی رغم تلاش کادر پزشکی جان خود را از دست داد.

او با بیان اینکه در این شرایط،طبق روال قانونی براساس اطلاعات جمع آوری شده در سطح بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یک کمیته مرگ و میر زیر ۵ سال تشکیل می‌شود،تصریح کرد: پس از تشکیل این کمیته اقدامات لازم در این راستا انجام می شودو پس از بررسی پاسخگویی و اطلاع رسانی لازم به مردم انجام می‌شود.

هفدهم فروردین ماه خبر فوت کودک ۴ ساله در یکی از بیمارستان‌های ساوه در فضای مجازی منتشر شد و از قول خانواده این کودک نقل شد که فرزند آن‌ها به دلیل تزریق اشتباه فوت شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.