توزیع ماسک و دستکش میان عشایر کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با کرونا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد از تولید و توزیع ماسک و دستکش میان عشایر استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات بسیج در حوزه عشایر اشاره کرد و گفت: در ۵ کارگاه با ظرفیت روزانه ۵ هزار عدد ماسک افزون بر ۱۵۰ هزار ماسک تولید و برخی میان عشایر استان و برخی میان کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین دو هزار جفت دستکش میان مناطق عشایری و محروم استان توزیع شد.

او با اشاره به ۶ مرحله ضدعفونی مناطق تحت پوشش عشایر کهگیلویه و بویراحمد از زمان شیوع این بیماری افزود: در همین راستا جلوگیری از ترددهای غیرضروری به مناطق عشایری و جلوگیری از کوچ عشایر در دستور کار بسیج قرار گرفت.

او بیان کرد: تهیه سبد کالا از منابع مردمی و خیرین به تعداد یک هزار و ۵۰۰ سبد، اعزام ۱۰ اکیپ سفیران سلامت به مناطق عشایری و آموزش مردم این مناطق، تشویق به خوداظهاری در سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت به تعداد ۳۰ هزار نفر  و تامین سه عدد تب سنج از خیرین و کارخانه سیمان در منطقه عشایری مارگون از جمله اقدامات در حوزه عشایر است.

محمدی گفت: برای جلوگیری از تردد عشایر به شهر جهت تامین مایحتاج، گروه‌های جهادی این کار را به عهده گرفتند و در همین راستا ۴۵ گروه جهادی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.